آرشیو یکشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۳۵
جامعه
۱۷

هوای تهران سال گذشته فقط 14 روز پاک بود

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این که تاکنون اقدامات موثری که بتواند منجر به کاهش آلودگی هوا شده و به سمت پاک شدن هوای تهران برود انجام نشده است، گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا رها شده است.

یوسف رشیدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که برنامه کاهش آلودگی هوا باید تدوین و تصویب شود افزود: پس از اقدامات و فضای رسانه ای و مطرح شدن بحث آلودگی هوا در مجلس و دولت متاسفانه، طرح جامع کاهش آلودگی هوا رها شده باقی مانده است.

وی گفت: با توجه به حمل و نقل عمومی، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و اقدامات مرتبط با کاهش آلودگی هوا می توان بخشی از این معضل را حل کرد، چراکه امسال نیز همچنان با بحث آلودگی هوا و مشکلات خاص آن مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره جایگزینی سوخت پاک در خودروها به عنوان یکی از پارامترهای کاهش آلودگی هوا تصریح کرد: در حال حاضر از گاز به عنوان یکی از سوخت های پاک در بخشی از ناوگان حمل و نقل استفاده می شود و به رغم داشتن منابع عظیم ذخایر گاز و تابش خورشید باید زیرساخت های مناسب استفاده از این منابع در کشور توسعه پیدا کند.

رشیدی با بیان این که در بحث آلودگی هوا نتوانستیم به پیش برویم، گفت: در این زمینه اقدامات موثری که بتواند منجر به کاهش آلودگی هوا شده و به سمت پاک شدن هوای تهران برود، انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: براساس آمار سال گذشته 14 روز پاک، 247 روز سالم،103 روز ناسالم و یک روز هم بسیار ناسالم در کارنامه هوای تهران ثبت شده است.