آرشیو دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۴۲
فرهنگ و هنر
۵

دیدار هنرمندان تئاتر با معاون هنری وزارت ارشاد

اهالی هنرهای نمایشی در بیانیه ای خواستار تعریف تئاتر به عنوان شغل شدند

اهالی خانه تئاتر با برپایی دومین گردهمایی شان و امضای متنی 12 بندی خواستار به رسمیت شناختن تئاتر به عنوان یک شغل و احقاق حقوق از دست رفته شان در این زمینه شدند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور حمید شاه آبادی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین مسافرآستانه، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی برپا شد. ایرج راد، مدیرعامل خانه تئاتر ایران با تاکید بر ضرورت تعریف تئاتر به عنوان یک شغل، متذکر شد: زمانی هنر به عنوان شغل شناخته می شد، شغل ما در وزارت کار تعریف شده بود پس چرا امروز چنین نیست. وقتی شغلی نیست چگونه از امنیت شغلی بگوییم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست حسین مسافرآستانه، مدیر مرکز هنرهای نمایشی در مورد تعریف تئاتر به عنوان یک شغل توضیح داد: پیش از این بسیاری از هنرمندان تئاتر صاحب شغل بودند که از تعریف وزارت کار خارج شد و باید این مساله را دوباره پیگیری کنیم که نیازمند همراهی مجلس شورای اسلامی هستیم.

بعد از طرح این مباحث،حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: بسیاری از موضوعاتی که مطرح کردید درست است که باید آن را حل کنیم. اما باید توجه کرد آنچه تا به حال اتفاق افتاده این است که تئاتر ما در چند سالن محدود تثبیت شده که این باید تغییر کند.