آرشیو چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۳۷۴
خودرو
۱۶

جهان خودرو

افزایش واحدهای فروش رنو در هند

شرکت خودروسازی رنوی فرانسه اعلام کرد تا انتهای سال 2012 میلادی 100 واحد فروش در کشور هند راه اندازی می کند.

به گزارش سخنگوی رنو، تقاضای زیاد برای محصولات این برند سبب شده است تا رنو تصمیم به افزایش شمار واحدهای فروش بگیرد. کوچک بودن سایز خودروهای تولیدی رنو برای بازار هند و کم مصرف بودن آنها اصلی ترین عامل رشد تقاضا برای رنو در هند است. شرکت خودروسازی رنو در نظر دارد یک کارخانه تازه هم در هند راه اندازی کند که بهره برداری از آن در سال 2013 میلادی آغاز خواهد شد. این کارخانه برای هزار نفر از ساکنان هند فرصت شغلی ایجاد می کند.

فولکس واگن به دنبال سهم بیشتر

شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان اعلام کرد تولید خودروی tiguan را در کارخانه های آمریکای شمالی از ابتدای سال 2011 میلادی آغاز می کند.

این محصول تازه فولکس واگن که یکی از پر طرفدار ترین محصولات این برند است قرار بود در نیمه دوم سال جاری وارد بازار شود؛ ولی عرضه آن شش ماه به تعویق افتاده است. سخنگوی فولکس واگن عرضه این خودرو به بازار آمریکا را برای تصاحب سهم بیشتری از بازار این کشور ضروری می داند و براین باور است که با عرضه این مدل فروش فولکس واگن در آمریکا 10 درصد رشد می کند. فولکس واگن بزرگ ترین خودروساز اروپا است و در نظر دارد ظرف ده سال آینده به یکی از پر فروش ترین برندها در آمریکا نیز تبدیل شود.

آغاز به کار کارخانه های هوندا در تایلند

شرکت خودروسازی هوندا موتورز ژاپن اعلام کرد کارخانه های کشور تایلند که به دلیل درگیری های داخلی در این کشور موقتا تعطیل شده بودند از ابتدای سپتامبر 2011 کار خود را از سر می گیرند.

قرار بود که کارخانه های مذکور از ژوئن فعالیت عادی خود را از سر بگیرند، ولی زلزله ژاپن اجرای این طرح را به تعویق انداخت. هوندا دو کارخانه خودروسازی در تایلند دارد که این کارخانه ها برای 2 هزار نفر از ساکنان این کشور فرصت شغلی فراهم کرده اند و تعطیلی آنها آسیب اقتصادی زیادی را به کارگران این کارخانه وارد کرده است. در صورتی که کارخانه های هوندا از ابتدای سپتامبر کار خود را آغاز کنند مدت زمان تعطیلی آنها 4 ماه خواهد بود