آرشیو پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۴۲
اخبار کشور
۳

تذکر دفتر رهبر انقلاب به رسانه ها؛ از اخبار غیررسمی استفاده نکنید

دفتر مقام معظم رهبری با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد: بیانات، اخبار و مطالب موثق و قابل اعتماد در خصوص رهبر معظم انقلاب فقط از طریق مجاری رسمی منتشر می شود، لذا از رسانه ها انتظار می رود از نقل اخبار غیرموثق و غیرمستند جدا خودداری کنند.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

بسمه تعالی

با توجه به برخی اظهارات درخصوص تدابیر و بیانات و مواضع مقام معظم رهبری مدظله العالی که حاوی مطالب خلاف واقع بوده و از راه های غیرموثق و غیرمستند در اختیار گویندگان آنها قرار گرفته است، ضمن تحذیر آقایان محترم از نقل این قبیل مطالب بی اساس، موکدا یادآوری می شود که اخبار مربوط به معظم له صرفا از مجاری رسمی انتشار می یابد و از رسانه ها (خبرگزاری ها، مطبوعات و سایت ها و...) انتظار می رود از درج مطالبی که به شیوه های دیگر منتشر می شود، جدا خودداری کنند.

روابط عمومی سپاه تکذیب کرد

در همین حال مسئول روابط عمومی سپاه مطالب منتشره در برخی رسانه ها پیرامون ناگفته های یکی از ائمه جمعه مبنی بر درخواست سرلشکر جعفری از مقام معظم رهبری در زمینه جریان انحرافی را تکذیب کرد.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و انتشارات سپاه در واکنش به مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها پیرامون ناگفته های یکی از ائمه محترم جمعه کشور مبنی بر درخواست سردار فرمانده محترم کل سپاه از مقام معظم رهبری در زمینه دستگیری عوامل جریان انحرافی گفت: مطلب منتشره اخیر صحت نداشته است و تکذیب می شود.

سردار شریف تاکید کرد: انتظار است رسانه ها براساس رسالت و وظیفه ذاتی خود نسبت به انتشار اخباری که توسط شخص ثالث از سوی فرماندهان و مسئولین سپاه نقل می شود دقت و حساسیت بیشتری نشان دهند و در صورت مواجهه با این گونه موارد، صحت آن را از طریق روابط عمومی کل سپاه به عنوان مرجع تایید رسمی اخبار سپاه جویا شوند، چرا که مستنداتی از این دست از نظر ما فاقد اعتبار است.

مسئول روابط عمومی سپاه در پایان از هوشمندی و حسن دقت برخی از رسانه ها که از پرداختن به این مطلب پرهیز کرده اند، قدردانی کرد.

روز سه شنبه خبری از امام جمعه کاشان درباره انحرافات و جریانات اخیر کشور منتشر شده بود.