آرشیو پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۴۲
اخبار کشور
۳

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر: هیئت های مصری بیشتری به ایران می آیند

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر، با اشاره به استقبال بالای نخبگان مصری از سفر به ایران اعلام کرد که بزودی هیئت های بیشتری از این کشور به ایران می آیند.

«مجتبی امانی» رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره در گفت وگو با فارس درخصوص سفر هیئت نخبگان مصری به ایران گفت: از حدود 15 روز پیش براساس اظهار تمایل برخی نخبگان مصری برای سفر به ایران تلاش شد یک هیئت مردمی از مصر به کشورمان سفر کند.

وی با اشاره به استقبال نخبگان مصری اعم از نخبگان سیاسی، دینی، علمی، دانشگاهی، رسانه ای و هنری که شگفت آور بود، اظهار داشت: این استقبال به گونه ای بود که بسیاری از نخبگان مصری تلاش داشتند افرادی را که مناسب می دیدند برای این سفر معرفی کنند به همین علت جمع بسیار متوازنی که تا حدود زیادی بیانگر نظر طیف های مختلف مصر می باشد برای سفر به ایران ابراز آمادگی کردند.

امانی پیش بینی اولیه دفتر حفاظت منافع در قاهره را هیئتی حدود 20 نفر خواند و یادآور شد: اما این استقبال از این سفر تعداد را به 50 نفر رساند.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره ادامه داد: همزمان با فراهم شدن مقدمات این سفر اتهاماتی متوجه یکی از دیپلمات های جمهوری اسلامی ایران در قاهره شد، به گونه ای که این موضوع می توانست به طور طبیعی باعث کاهش تعداد میهمانان شود. ضمن آنکه تغییر روز پرواز نیز می توانست برنامه بسیاری از نخبگان مصری را که با توجه به شرایط انقلاب این کشور دارای اشتغالات فراوانی بودند، با مشکلاتی رو به رو کند اما با این وجود شاهد بودیم که نخبگان مصری تغییری در تصمیم خود برای سفر به تهران نداشتند و اگر چه هیئت با یک روز تاخیر وارد کشورمان شد اما از نظر تعداد چندان تغییری نداشت.

امانی نقطه قابل توجه در این باره را تلاش برخی رسانه های مخالف رابطه ایران و مصر برای تهاجم بی امان به این موضوع خواند و یادآور شد: این تهاجم رسانه ای به گونه ای بود که مهمانان وقتی در هواپیما نشسته بودند تا به ایران سفر کنند، روزنامه هایی را می خواندند که تیتر آنها موکول شدن سفر هیئت مصری به ایران به زمانی نامعلوم بود.