آرشیو پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۴۲
خانواده
۷

مسواک بزنید حتی بدون خمیر دندان

مسواک زدن صحیح در بهداشت دهان نقش بسیار موثرتری نسبت به خمیردندان دارد به طوری که حتی بدون خمیردندان هم می تواند پلاک دندان ها را از بین ببرد.

شما در صورتی که عمل مکانیکی مسواک زدن را درست انجام دهید می توانید حتی بدون خمیردندان پلاک دندان های خود را از بین ببرید؛ زیرا شرط اصلی بهداشت دهان و دندان از بین بردن پلاک های دندانی است.

بعضی افراد نیز تنها از خمیردندان فراوان بر روی مسواک خود استفاده می کنند و عمل مکانیکی مسواک زدن را با عدم رعایت اصول استاندارد بهداشت دهان و دندان انجام می دهند که منجر به پاک نشدن دندان ها می شود.

روش مسواک زدن همانند روش پاکیزگی دست و صورت است و در این راستا تنها بهره گیری از صابون و کف فراوان برای تمیزی دست ها کافی نیست بلکه باید دست ها را با عمل مکانیکی و به هم مالیدن که با استفاده از مواد شوینده از جمله صابون صورت می پذیرد تمیز کرد و بهداشت دندان ها نیز در وهله نخست باید با عمل مکانیکی صحیح مسواک زدن برای از بین بردن پلاک دندانی صورت پذیرد.

در مراحل بعدی باید ماده فلوراید که برای تقویت و مقاوم سازی دندان ها و لثه ها صورت می پذیرد مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه نیز در صورت استفاده نکردن از خمیردندان افراد می توانند از آب نمک استفاده کنند زیرا آب دارای فلوراید است و نمک نیز عمل ضدعفونی کردن دندان ها را انجام می دهد.