آرشیو سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۴۴
اخبار اقتصادی
۴

فروشگاه های ویژه عرضه کالاهای ضروری ماه رمضان دایر می شود

رئیس شورای اصناف، از تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالاخواست تا با رعایت قوانین و مقررات، از افزایش خودسرانه قیمت ها خودداری کنند. بازرسان و ناظران شورای اصناف با واحدهایی که قیمت کالارا خودسرانه افزایش دهند، برخورد می کنند.

قاسم نوده فراهانی در گفت وگو با ایرنا گفت: حدود 15 تولیدکننده تاکنون با ارایه جزئیات افزایش قیمت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مجوز درصدی خاص افزایش نرخ را از این سازمان دریافت کرده اند.

رئیس شورای اصناف تاکید کرد: تولیدکنندگان متقاضی تغییر قیمت باید دلایل خود را برای افزایش قیمت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کنند و در صورت تایید نسبت به این امر اقدام گردد.

وی گفت: ممکن است برخی کالاها بین 8 تا 15 درصد تغییر قیمت داشته باشند و این تغییر قیمت به میزان بالارفتن قیمت تمام شده بستگی دارد.

فراهانی افزود: وضعیت برخ کالاها به گونه ای است که قیمت آنها متاثر از قیمت جهانی کالاست، برای مثال قیمت روغن، پودر شوینده و کره در بازار گران است و این کالاها در دنیا گران شده است. این کالاها در همه کشورها افزایش قیمت داشته، بنابراین باید اطلاع رسانی شود که مردم از منبع گرانی اطلاع یابند.

رئیس شورای اصناف کشور افزود: برخی کالاها در داخل نیاز به تغییر قیمت ندارند از این رو وضعیت کالاها باید با توجه به پرداخت یارانه و تاکید بر رعایت الگوی مصرف در سازمان حمایت از مصرف کنندگان کارشناسی شود.

وی تصریح کرد: کالابه اندازه کافی در کشور موجود است و کمبود کالانداریم، اما باید شبکه تولید و توزیع را برای تنظیم بازار مدیریت کنیم.

رئیس شورای اصناف کشور همچنین از برنامه ویژه تنظیم بازار ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بخشی از کارهای مربوط به این برنامه انجام شده و بخش دیگر آن هفته جاری انجام می شود.

وی گفت: فروشگاه هایی برای فروش فوق العاده ماه مبارک رمضان در سطح شهر تهران تعیین و به مردم معرفی می شود.

فراهانی افزود: این فروشگاه ها برای عرضه کالاهای ضروری مردم در ماه مبارک رمضان و دسترسی شهروندان به آنها دایر می شود.

رئیس شورای اصناف کشور افزود: همزمان نیز در سراسر کشور تمهیدات لازم برای ایام ماه مبارک رمضان انجام می شود.