آرشیو سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۴۴
اخبار کشور
۱۴

وزیر سابق کار لبنان: امام خمینی راهبر و رهبر انقلاب های عربی است

وزیر سابق کار لبنان با بیان اینکه امام خمینی(ره) شخصیتی فراتر از زمان هستند تاکید کرد ایشان به عنوان ولی فقیه راهبر و رهبر انقلاب های عربی است.

«طراد حماده» در حاشیه کنفرانس بین المللی «امام خمینی و بیداری اسلامی و تحولات عربی» که به مناسبت بیست و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد، در گفت وگو با فارس تاکید کرد: امام راحل(ره) از شخصیت عرفانی والایی برخوردار بودند که ارزش های بسیاری در این شخصیت نهفته بود و همین عامل موجب می گشت تا این شخصیت سد و مانع زمان را درهم بشکند.

حماده با اشاره به این که انقلاب امام خمینی ویژگی های بسیاری دارد که از جمله آنها باید به مبارزه با استبداد و جایگاه ویژه آن در میان جوانان و پذیرش مردمی آن اشاره کرد، افزود: جوانان کشورهای عربی با الگو و سرمشق قرار دادن جوانان انقلابی ایران که علیه رژیم شاه قیام کردند و موجب بیداری جهان اسلام شدند، انقلاب های خود را علیه رژیم های عربی، آغاز کردند.

وزیر سابق کار لبنان در ادامه با بیان این که کسب آزادی، عدالت، دموکراسی، رشد و پیشرفت، ایجاد فرصت های شغلی، استقلال و عشق به میهن و دفاع از کرامت، عزت و حاکمیت کشورهای عربی بخشی از ارزش های انقلاب های عربی است، تاکید کرد: این ارزش ها همواره مورد توجه امام راحل(ره) بودند که در انقلاب خود علیه استبداد و دیکتاتوری شاه بر آن تمرکز کرده بود. وی درباره رهبری انقلاب های عربی در برخی از کشورهای عربی گفت: امام خمینی رهبر و راهبر این انقلاب های عربی است چون ایشان ولی فقیه عصر و دوره خویش بودند و جانشین بر حق امام عصر(عج) در زمان غیبت آن حضرت بشمار می آمدند و این موضوعی است که نیاز به تامل و تحقیق بیشتر دارد. حماده با اشاره به این که انقلاب های عربی اهداف خود را سرانجام محقق خواهد کرد، گفت: آنچه در سوریه اتفاق می افتد، یک حرکت مردمی نیست بلکه عملیات مسلحانه و تحرکاتی است که طرف های خارجی آن را حمایت و پشتیبانی می کنند.