آرشیو سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۴۴
اخبار کشور
۱۴

هاآرتص: تل آویو باید هشدارهای داگان درباره حمله به ایران را جدی بگیرد

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به هشدارهای رئیس سابق موساد درباره ناتوانی اسرائیل در برابر ایران اشاره کرد و نوشت اظهارات داگان باید جدی گرفته شود.

«گیدئون لوی» در مقاله ای در روزنامه صهیونیستی هاآرتص با عنوان «اسرائیل باید هشدارهای داگان درباره حمله به ایران را جدی بگیرد» نوشت: بیشتر سیاستمداران و با کمال تعجب شمار زیادی از روزنامه نگاران خواهان ساکت شدن وی هستند.

«مئیر داگان» رئیس سابق سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) پنج شنبه هفته گذشته در کنفرانس امنیتی تل آویو گفت: در صورت حمله هوایی به ایران و درگیر شدن با این کشور، اسرائیل توان مقاومت در برابر ایران را ندارد و نمی تواند به هدف خود برسد. این روزنامه صهیونیستی ادامه داد: سیاستمداران و روزنامه نگاران اسرائیلی نمی خواهند او ما را با نگرانی هایش مضطرب کند یا نمی خواهد او ما را با هشدارهایش از چرت خود بیدار کند.

گیدئون لوی افزود: زمانی که داگان رئیس موساد بود موفق شد تا این ماجراجویی [حمله به ایران] را متوقف کند و حالاکه بازنشسته شده و میدان تصمیم گیری را به نتانیاهو و باراک که آنها را خطرناک می داند محول کرده، تصمیم گرفته است تا سکوتش را بشکند.

به گزارش فارس، هاآرتص نوشت: از او باید به دلیل اقدام مسئولانه و شجاعانه اش ستایش کرد. اگر داگان به عنوان یک فرد غیرنظامی نگران است، اگر او فکر می کند موضوع تهدید اینقدر نزدیک به ماست، این نه تنها حق اوست که صدایش را همه بشنوند بلکه وظیفه والای او نیز هست. او باید برای متوقف کردن این تهدید اقدام کند و مانند یک دروازه بان عمل کند. اگر داگان به گونه دیگری عمل می کرد، او از نقشش به عنوان رئیس سابق موساد سوءاستفاده کرده است.

مئیر داگان رئیس سابق موساد گفته بود: باید به کسانی که به حمله نظامی علیه ایران رای می دهند بگویم که در صورت حمله به ایران، اسرائیل را وارد میدانی خواهیم کرد که توانایی خارج شدن از آن را ندارد و به احتمال زیاد به سمت نابودی پیش خواهد رفت.