آرشیو پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۴۹
جامعه
۱۷

زالی: تعرفه های جدید پزشکی نظام سلامت را ورشکست می کند

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تعرفه گذاری در بخش دولتی و افزایش زیرمیزی در این بخش از مشکلات نظام سلامت در سال جدید است و با این وضع، نظام سلامت ورشکست می شود.

به گزارش فارس، علیرضا زالی در چهاردهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران در جمع خبرنگاران افزود: سازمان نظام پزشکی کشور اعتراض خود را نسبت به تعرفه های پزشکی اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: افزایش 7 درصدی تعرفه های بخش خصوصی غیرواقعی بوده و مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیست؛ در کار کارشناسی سنگینی که سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت انجام داده اند، قبل از تشکیل شورای عالی بیمه در سال جاری و در زمان فعالیت وزارت رفاه، مجموعه خدمات دولتی و خصوصی جمع بندی شد.

زالی ادامه داد: افزایش 5 / 13 درصدی تعرفه های پزشکی با توجه به نرخ تورم و بدون در نظر گرفتن اجرای طرح یارانه ها بوده است. افزایش در بخش های خدمات هتلینگ و ویزیت 20 درصد، آزمایشگاه 15 درصد و رادیولوژی 20درصد نیز متناسب با نوع خدمت است. تعرفه ضریب k جراحی و بیهوشی kdc از کتاب جدید ارزش نسبی خدمات محاسبه می شود که بین 5 تا 10 درصد رشد k در ضرایب رشته های مختلف داشته ایم.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی کشور گفت: این تعرفه گذاری ها در بخش غیردولتی، نظام سلامت را ورشکست می کند و یارانه برای هزینه های بیش از 9 درصد تعرفه بخش دولتی نیز غیرمنطقی است و تجربه از عدم تحقق آن خبر می دهد. متاسفانه در صحن شورای عالی بیمه، پیشنهاد 9 درصد رشد در بخش دولتی و 7 درصد رشد در بخش خصوصی بود که مورد تایید سازمان نظام پزشکی قرار نگرفت و نظام پزشکی صورت جلسه را امضا نکرد.

وی خاطرنشان کرد: تعرفه گذاری در بخش دولتی و افزایش زیرمیزی در بخش دولتی از مشکلات نظام سلامت در سال جدید است.