آرشیو پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۴۹
جامعه
۱۷

آغاز ثبت نام جدید «عمره مفرده» از شهریور

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت نام جدید عمره مفرده از شهریور ماه خبر داد.

علی لیالی در گفت وگو با فارس، ضمن اشاره به بررسی موضوع ثبت نام جدید عمره مفرده در شورای عالی حج گفت: با هماهنگی ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، ثبت نام جدید عمره مفرده از شهریور ماه آغاز می شود.

وی درباره هزینه ثبت نام در نظرگرفته شده برای متقاضیان در این دوره خاطرنشان کرد: مبلغ 800 هزار تومان به عنوان هزینه پیش پرداخت ثبت نام عمره مفرده در نظر گرفته شده که این مبلغ به صورت علی الحساب از متقاضیان ثبت نام دریافت می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته گذشته در پایان جلسه هیات دولت از افزایش هزینه ثبت نام عمره مفرده از 500 هزار تومان به 800 هزار تومان خبر داده بود.

گسترش بیماری تب «دانگ» در مکه مکرمه

از سوی دیگر، به نوشته رسانه های سعودی، تعداد مبتلایان به تب دانگ در مکه مکرمه روند صعودی دارد و این امر سبب افزایش نگرانی ساکنان این شهر مقدس و عمره گزاران شده، طوری که خبرها حکایت از تعداد زیاد مبتلایان به این بیماری در بیمارستان های مکه طی هفته های گذشته دارد.

به نوشته روزنامه عکاظ، طرف های ذی ربط از ارائه آمار دقیق مبتلایان به تب دانگ یا جزئیات طرح های پیشگیرانه برای مبارزه با پشه آیدیس آجیتای ناقل و عامل بیماری که در نهایت منجر به مرگ می شود، خودداری می کنند.این روزنامه پس از بازدید سرزده خبرنگاران از برخی بیمارستان های خصوصی و دولتی مکه متوجه وجود بیمارانی شد که از افزایش درجه حرارت بدن رنج می برند؛ در حالی که پزشکان معالج از اعلام تشخیص نوع بیماری به بیمار یا نزدیکانش بویژه در بیمارستان های خصوصی خودداری کرده و فقط به عبارت مشکوک به تب دانگ بسنده می کنند.از سوی دیگر دست اندرکاران اداره بهداشت یا شهرداری مکه مکرمه درخصوص اطلاعات پیاپی درباره افزایش مبتلایان به تب دانگ ابراز نگرانی نمی کنند و در کمال تعجب این طرف ها اوضاع را اطمینان بخش اعلام می کنند.