آرشیو پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۴۸۱۲
داخلی
۳

مدیرکل سیاسی وزارت کشور مطرح کرد

ثبات مدیریتی در سایه انتصابات حداقلی

گروه سیاسی مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به شروع مسائل اجرایی انتخابات کشور بر این نکته تاکید کرد که باید در عرصه مدیریتی به ثبات برسیم و انتصابات را به حداقل ضرورت برسانیم تا با ثبات سیاسی در عرصه مدیریت به پیشواز انتخابات برویم.

محمود عباس زاده مشکینی، مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه اصل اجرایی انتخابات آغاز شده و نحوه پیمودن این بخش و نتیجه آن در قانون مشخص و معین است، اظهار داشت: انتخابات نباید به منزله عقبه ای برای احزاب و گروه های سیاسی قرار گیرد.

وی با اشاره به کارکردهای فرهنگی، اجتماعی و تاریخی کشور به عنوان مجموعه مدیریت فضای سیاسی گفت: انتخابات فرصتی برای چرخش قدرت و جلوگیری از انحصارطلبی است و متاسفانه در گذشته تعریف مشخصی از فضای سیاسی انتخابات وجود نداشته است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه کارکرد دیگر انتخابات افزایش حس نقش آفرینی مردم در زندگی سیاسی است، گفت: انتخاب به عنوان سنجش میزان مقبولیت، مشروعیت و تعبیر حقوقی یک نظام سیاسی از کارکردهای دیگر انتخابات به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه در فضای انتخابات و در عرصه سیاسی نباید اجازه رشد ویروس های تهدید در جامعه فراهم شود، تاکید کرد: اگر مدیریت صحیح صورت نگیرد پروسه ای بر خلاف مصالح کشور شکل می گیرد.

مدیرکل سیاسی، وزارت کشورگفت: انتخابات نباید منافع ملی و وفاق ملی را در کشور نقض کند و به التزام و قانون اساسی لطمه وارد سازد.

مشکینی با بیان اینکه تحکم لازم درخصوص اجرای احکام سرپرست ها صورت می گیرد، تاکید کرد: جایگزین استعفادهندگان باید حداکثر تا آخر تیرماه معرفی شوند.