آرشیو سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۵۳
جهان
۶

پایان عملیات ارتش سوریه در جسرالشغور

ارتش سوریه به عملیات خود در منطقه جسرالشغور پایان داد. این در حالی است که گفته می شود شهر خالی از سکنه شده و تعداد زیادی از شهروندان سوری (حدود 4هزار نفر) به ترکیه گریخته اند. خبرنگار بی.بی.سی که همراه با یگان های ارتش سوریه بوده است، می گوید: تعداد زیادی از افراد مسلح به کوه های اطراف پناهنده شده و همچنان به مقاومت خود علیه نیروهای ارتش ادامه می دهند.

تلویزیون سوریه هم روز یکشنبه با پخش تصاویری اعلام کرد که 12 جسد از نیروهای امنیتی در منطقه «جسرالشغور» کشف شده است. این تلویزیون افزود: این اجساد مربوط به کشف یک گور دسته جمعی در منطقه است. در درگیری های روز نخست شهر جسرالشغور (6 ژوئن)، و رویارویی ارتش سوریه با افراد گروهک های مسلح، در دو کمین، نزدیک به 120 نیروی امنیتی سوریه کشته شدند. برخی پایگاه های خبری متعلق به مخالفان دولت سوریه پس از پخش تصاویر این گور اعلام کردند که این تصاویر برای بهره برداری رسانه ای علیه مخالفان جعل شده است. تلویزیون سوریه یکشنبه شب همچنین اعلام کرد که شهر جسرالشغور تحت کنترل کامل نیروهای ارتش سوریه درآمده است.

مجموع این تحولات در حالی رخ می دهد که بعضی خبرهای تایید نشده از موافقت ترکیه با ایجاد یک منطقه حائل در کنار مرزهای با سوریه حکایت دارد.