آرشیو سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰، شماره ۳۱۵۸
ایران
۱۵

اصرار شورای قطار شهری قم برای عبور منوریل از مقابل حرم

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم گفت: در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم سمت و سوی کار به گونه ای است که منوریل از بالای سطح و مقابل حرم مطهر عبور کند. حسن بختیاری در گفت وگو با مهر افزود: هر چند که 2 ماه برای بررسی نحوه عبور منوریل از مقابل حرم مطهر حضرت معصومه(س) در نظر گرفته شد تا طرحی تهیه شود، اما به نظر می رسد فرآیند کار به نحوی طراحی شده که با همان هدف گذاری عبور منوریل از سطح پیگیری می شود.

وی اضافه کرد: در جلسه شورای سازمان قطار شهری مصوب شد که برای عبور منوریل از مقابل حرم مطهر طرح مناسبی با رعایت 3 شرط تهیه شود.

بختیاری با تشریح این سه شرط گفت: طرح مورد نظر باید به گونه ای باشد که اجرای پروژه منوریل مانع توسعه حرم مطهر نشود، به حریم قدسی حرم آسیبی وارد نکند و منطبق با معماری اسلامی باشد. به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، این سه شرط با اصل عبور منوریل از سطح در تناقض است.

وی افزود: از نظر شورای اسلامی شهر قم بهترین گزینه برای این که پروژه منوریل هم به حریم قدسی حرم آسیبی وارد نکند و هم مانع طرح های توسعه ای حرم نشود، عبور آن از زیرسطح است و ما وظیفه خود می دانیم که موضع خودمان را به عنوان نمایندگان مردم مجددا یادآوری کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم با ابراز تعجب از تغییر نظرات برخی اعضای شورای سازمان قطار شهری در مورد این پروژه گفت: در آخرین جلسه این شورا در سال گذشته، عبور منوریل از زیرسطح با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت، اما معلوم نیست چه اتفاق جدیدی افتاد که نظر اعضای این شورا تغییر کرده است و شاید شنیدن دلایل این امر برای مردم جالب و قابل توجه باشد.