آرشیو چهارشنبه ۱ تیر ۱۳۹۰، شماره ۱۲۷۶
اقتصاد
۴

خبر

رییس انجمن مهندسی دریایی ایران: شورای عالی صنایع دریایی در سه سال گذشته یک جلسه هم نداشته است

شرق: رییس هیات مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران گفت: با گذشت سه سال از ابلاغ قانون توسعه و حمایت از صنایع دریایی، هنوز یک جلسه شورای عالی تشکیل نشده است. محمدسعید سیف این مطلب را با استناد به نامه مورخ پنجم خرداد 87 رییس جمهوری به وزیر صنایع و معادن بیان کرد.

فعالیت نفتی ایران در نیجریه تعلیق شد

مهر: قرارداد 150 میلیون دلاری برای اجرای یک کارخانه کوتینگ لوله های نفت و گاز و لوله گذاری یک خط لوله دریایی به عنوان تنها فعالیت نفتی ایران در نیجریه به حالت تعلیق درآمد. با گذشت نزدیک به چهار سال از امضای قرارداد ساخت یک کارخانه کوتینگ لوله های نفت و گاز و لوله گذاری دریایی، اخیرا به دلایل نامشخصی این قرارداد به عنوان تنها فعالیت نفتی ایران در نیجریه به حالت تعلیق درآمده است. ارزش تقریبی این قرارداد نفتی حدود 150 میلیون دلار برآورد می شود که قرار بود توسط یک شرکت ایرانی در نیجریه اجرایی شود.

قیمت زعفران صادراتی نصف شد

ایسنا: به گفته نایب رییس اتحادیه صادرکنندگان زعفران هرچند قیمت زعفران صادراتی از دو هزار و 700 یورو در سال گذشته با 53 درصد کاهش به هزار و 200 یورو رسیده؛ اما همچنان برای کشاورزان ایرانی صرف می کند که زعفران بکارند.

ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 90 کل کشور ابلاغ شد

مهر: جزییات ضوابط اجرای بودجه 90 مصوبه هیات دولت منتشر شد که براساس آن، استفاده از اعتبارات عمرانی برای هزینه های جاری ممنوع شد.

بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت گاز را ندارد

فارس: مدیرعامل شرکت ملی گاز در تشریح جزییات خصوصی سازی فروش گاز برای جلوگیری از مواردی همچون سرقت گاز گفت: قیمت گذاری گاز همچنان بر عهده دولت است و بخش خصوصی اجازه افزایش قیمت ندارد. با اشاره به واگذاری شرکت های گاز استانی به بخش خصوصی گفت: از یک سال و نیم پیش با کار کارشناسی قوی که با حضور مدیران شرکت ملی گاز و صاحب نظران صورت گرفت، مقرر شد بر اساس اصل 44 قانون اساسی در شرکت ملی گاز نیز واگذاری هایی صورت پذیرد.