آرشیو یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۵۹
شهرستان ها
۱۱

خسارت دامداران رشتخوار در بانک ها سرگردان است

رشتخوار خاکشور- خبرنگار کیهان:

بیش از 800 میلیون تومان خسارت خشکسالی دامداران شهرستان رشتخوار خاکشور اختصاص یافته ولی در بانک ها سرگردان است.

عضو شورای اسلامی استان خراسان رضوی گفت: دولت امسال بیش از 800 میلیون تومان به بحث خشکسالی برای تقویت دامداری در شهرستان رشتخوار اختصاص داده است که متاسفانه به علت نداشتن پروانه دامداری اکثر دامداران شهرستان جهت تعهد بانکی، این اعتبار در بانک های رشتخوار هنوز سرگردان و جذب نشده است.

بهمن فرخی در مراسم تجلیل از تولیدگران کشاورزی رشتخوار در سالن ارشاد با تاکید بر روان سازی تسهیلات ارزان قیمت خشکسالی دامی در بانک های رشتخوار گفت: امسال خشکسالی به بخش دام و کشاورزی رشتخوار بالغ بر 60 میلیارد ریال خسارت زده است.

وی گفت: دامداران رشتخوار از دولت می خواهند به جای خرید دام و ارسال آنها به کشتارگاه با دادن وام مناسب و علوفه دامداران را تقویت کنند و آنان را از چرخه تولید و اشتغال خارج نکنند که راهی شهرها شوند و دست به مهاجرت زنند.

عضو صنف کشاورزی رشتخوار در ادامه سخنانش همچنین از دولت خواست نسبت به خواسته های کشاورزان در خرید تضمینی قیمت جو و گندم که کشاورزان بسیار متضرر می شوند، تجدیدنظر کند.

به گفته وی رشتخوار در سطح استان خراسان مقام دوم از نظر خسارت خشکسالی را در بخش کشاورزی و دامی متحمل شده و با پی گیری مداوم فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی امیدواریم دولت و استاندار در تخصیص اعتبارات خشکسالی به شهرستان محروم و مظلوم رشتخوار با دقت بیشتر و مساعدت فراوان به داد کشاورزان برسند.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار هم در این مراسم گفت: در سال جاری 366 میلیون ریال جهت بهبود و افزایش تولیدات دام و طیور و توسعه آبزی پروری و اصلاح نژاد دام هزینه شده است.

مهندس محمد رستمی در جمع کشاورزان گفت در سال جاری تاکنون 9 پروانه فعالیت برای مرکز جمع آوری شیر؛ گوساله پرواری؛ گاو شیری و مرغ گوشتی برای دامداران رشتخوار در ظرفیت های مختلف صادر شده است.

وی نیز از توزیع 4 هزار تن علوفه و 6 هزار و 200 میلیون ریال تسهیلات دامی در سطح شهرستان خبر داد.