آرشیو یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۵۹
اخبار خارجی
۱۶

برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهادت امام موسی کاظم(ع) صورت گرفت

عزیمت هزاران شیعه عراق به کاظمین

ده ها هزار نفر از شیعیان عراق برای شرکت در مراسم بزرگداشت شهادت امام موسی کاظم(ع)، راهی کاظمین شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ده ها هزار نفر از مردم عراق خصوصا از استان های جنوبی این کشور، دیروز در شکل دستجات جداگانه، راهی کاظمین شدند، تا در مراسم دوشنبه شب (فردا شب) بزرگداشت شهادت امام موسی کاظم(ع) شرکت کنند. کاظمین در شمال بغداد قرار دارد. دولت بغداد نیز برای جلوگیری از هرگونه حمله تروریستی، برنامه های امنیتی ویژه ای را به اجرا گذاشته است. تا عصر دیروز هیچ گونه انفجار و یا حمله ای علیه شیعیان زائر، گزارش نشده است. امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان و فرزند امام «جعفر صادق»(ع) است، و در سن 55 سالگی در زندان «هارون الرشد» به شهادت رسید.

آمادگی برای عملیات استشهادی

گروهی از طرفداران «مقتدا صدر»، روحانی جوان شیعه، برای انجام عملیات استشهادی پس از 11 دی علیه آمریکایی ها: اعلام آمادگی کردند. نیروهای آمریکایی باید تا 11 دی آینده عراق را ترک کنند. هم اکنون زمزمه هایی در مورد ماندن این نیروها پس از 11 دی در عراق به گوش می رسد.

در بیانیه ای که در نجف اشرف توزیع شد و امضای مقتدا صدر را داشت، خطاب به وی آمده است: ما گروهی از یاران شما هستیم و قصد ما پیروزی از فرمان شما است و می خواهیم به فرمان شما، در دفاع از اسلام و عراق، به شهادت برسیم.

خبر دیگر از عراق اینکه، شورای استانداری بصره در اعتراض به برخی نقل قول ها در مورد ماندن آمریکایی ها پس از 11 دی در عراق، از نیروهای آمریکایی خواست فرودگاه بصره را ترک کنند و دیگر به استان بصره وارد نشوند.