آرشیو یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۵۹
اخبار خارجی
۱۶

فریاد میلیونی در صنعا و شهرهای یمن نمی گذاریم خون شهدا پایمال شود

سرویس خارجی-

مردم انقلابی یمن با برپایی تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور خواستار سرنگونی کامل رژیم حاکم و جلوگیری از دخالت های آمریکا و عربستان شدند.

مردم انقلابی یمن با برگزاری تظاهرات میلیونی در شهرهای مختلف تحت عنوان «اراده انقلابی» بر تداوم انقلاب مسالمت آمیز خود تا تحقق مطالباتشان تاکید کردند.

تظاهرکنندگان خواستار توقف مداخلات آشکار آمریکا و عربستان در امور داخلی کشورشان شدند و فریاد زدند: «خون شهدا امانتی بر دوش ماست» «نمی گذاریم خون شهدا پایمال شود».

جوانان انقلابی یمن نیز از احزاب سیاسی خواستند به منظور ایجاد همگرایی بیشتر شورای جوانان انقلابی را پایه ریزی کنند تا هر چه سریع تر اهداف انقلاب مسالمت آمیز مردم یمن محقق شود.

انقلابیون همچنین از احزاب مخالف خواستند که از تشکیل دولت توافقی با بقایای رژیم سابق یمن پرهیز کنند و این اقدام را خروج از صفوف انقلابیون و خیانت به انقلاب مسالمت آمیز یمن توصیف کردند.گفتنی است جفری فلتمن معاون وزیر خارجه آمریکا در سفر به یمن و دیدار با جانشین دیکتاتور یمن و نمایندگان احزاب مخالف پیشنهاد کرده بود که تا سال 2013 عبدر به منصور هادی معاون صالح قدرت را در دست بگیرد و در این سال انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

انقلابیون این اقدام آمریکا را دخالت در امور داخلی یمن و مصادره انقلاب به نفع بیگانگان عنوان و به شدت با آن مخالفت کردند.

از سوی دیگر، مشاور ارشد علی عبدالله صالح نیز در سفر به عربستان و دیدار با دیکتاتور یمن درباره انتقال مسالمت آمیز قدرت به منصور هادی رایزنی کرده بود. این در حالی است که منابع آگاه اعلام کردند که علی عبدالله صالح به این زودی به یمن باز نمی گردد و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای او در تلاشند که مسیر انقلاب مردمی یمن را به سوی اهداف و خواسته های خود تغییر دهند.