آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۶۴
سیاسی
۲

صفار هرندی: غفلت از مبانی ارزشی به اسم عقلانیت

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای برخی ولایت فقیه و حکومت دینی عقده گلوگیری بود که بعد از امام(ره) می گفتند چون امام(ره) استاد ما بود نمی توانستیم این حرف ها را بزنیم.

به گزارش فارس، محمدحسین صفار هرندی در جلسه اعضای سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) افزود: با رحلت حضرت امام(ره) برخی ها فکر کردند که زمان مطرح کردن نقشه های شیطانی است و می گفتند دوره اول انقلاب، دوره فقه بود و باید الان نگاه علمی پیشه کنیم و این یکی از شاخه های انحراف بود که می خواستند به اسم عقلانیت، ارزش ها را از بین ببرند.

وی ادامه داد: محسن سازگارا که هم اکنون در آمریکاست از این دسته افراد بود که معاون بهزاد نبوی در وزارت صنایع سنگین بود و با وجود این که در دستگاه حاکمیت آن زمان بود، این حرف را مطرح می کرد.

صفارهرندی تاکید کرد: بعضی از آنها حرفشان این بود که مدیریت کشور حکم می کند، تدبیر و عقل باید در اصل قرار بگیرد و فقه و دین نباید در جامعه ظهور داشته باشد و از اینجا بود که جنگ بین عقل و دین در جلوه تازه ای بروز و ظهور پیدا کرد.

وی گفت: در دوران سازندگی وجوه پنهان این نگاه را می بینیم به گونه ای که در برخی از سفرهای خارجی به برخی کسانی که درخواست وام و ساخت وساز در کشور داشتند، نوید می دادند که تحولاتی در کشور رخ خواهد داد و البته بروز این نگاه ها را در سال 78 شاهد بودیم که مقام معظم رهبری نیز در زمانی فرمودند که برخی ها برای شورش علیه نظام زمان گذاشته اند.