آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۶۴
اقتصادی
۴

کاهش شدید قیمت سکه

نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، دیروز در شعب بانک های توزیع کننده سکه 425 هزار و 360 تومان اعلام شد که در مقایسه با روز قبل آن 8 هزار و 320 تومان و نسبت به شنبه هفته جاری 18 هزار و 200 تومان کاهش یافت.

همچنین دیروز نرخ نیم سکه بهار آزادی در شعب بانک ملی 213 هزار و 200 تومان اعلام شد. این رقم در مقایسه با یکشنبه هفته جاری 5 هزار و 200 تومان کاهش نشان می دهد.به گزارش واحد مرکزی خبر، هر قطعه ربع سکه هم در شعب بانک های توزیع کننده 120 هزار و 640 تومان فروخته شد که نسبت به یکشنبه هفته جاری 520 تومان کاهش نشان می دهد.

نظارت 24 ساعته بازرسان بر فروش ارز در فرودگاه امام(ره)

از سوی دیگر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با هدف اطمینان از تامین ارز موردنیاز مسافران در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) مقرر کرد بازرسان این نهاد به صورت 24 ساعته در فرودگاه مستقر شوند و بر عملکرد بانک ها و صرافی های فعال در این فرودگاه نظارت کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، همچنین در سومین جلسه کمیته نظارت بر بازار ارز مقرر شد برنامه ریزی لازم برای تامین ارز موردنیاز حجاج از طریق بانک ملی ایران صورت گیرد. در این خصوص یک صرافی که بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی در فرودگاه امام خمینی(ره) فعالیت می کرد، تعطیل شد و یک صرافی دیگر به علت رعایت نکردن سقف تعیین شده نرخ فروش ارز، تذکر گرفت.همچنین در این جلسه تعدادی از بانک ها که براساس گزارش بازرسان، نرخ های تعیین شده ارز را رعایت نمی کردند، تذکر گرفتند.