آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۶۴
ورزشی
۱۸

فتل با ششمین قهرمانی، رکورددار فرمول یک شد

«سباستین فتل» در حالی که از ابتدای مسابقه جایزه بزرگ والنسیا تا پایان پیشتاز بود، برای ششمین بار در فصل جاری عنوان قهرمانی فرمول یک را از آن خود کرد.

این راننده آلمانی تیم ردبول راسینگ، در 8 دور برگزار شده از فصل 2011 رقابت های فرمول یک 6 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی را از آن خود کرده تا رکوردی تازه را در تاریخ رقابت های فرمول یک به نام خود ثبت کند.

فتل 23 ساله که در حال سپری کردن یک فصل رویایی است هم اکنون با 77 امتیاز فاصله با جنسون باتن راننده مک لارن مرسدس در صدر جدول رده بندی رانندگان ایستاده است. فتل که در دور تعیین خط هم بهترین زمان را به ثبت رساند پس از ششمین قهرمانی اش در فصل 2011 گفت: «مردم انتظار داشتند، بیش از دیگران بازنده باشیم. بسیار خوشحال هستم. فرمول یک مسابقه پیاده روی نیست. هنوز فصلی طولانی را در پیش داریم و به فاصله ام با دیگران توجهی ندارم.»

در پایان رقابت های پیست والنسیا که گفته می شود 100 هزار تماشگر از نزدیک آن را تماشا می کردند پس از فتل، فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی فراری با بیش از 10 ثانیه اختلاف به عنوان نفر دوم از خط پایان گذشت و مارک وبر، دیگر راننده تیم ردبول راسینگ هم سوم شد. در این رقابت ها میشائیل شوماخر نیز با بدبیاری مکانی بهتر از هفدهم را از آن خود نکرد. در جدول رده بندی رانندگان این فصل فرمول یک سباستین فتل با 186 امتیاز صدرنشین است، جنسون باتن و مارک وبر با 109 امتیاز دوم و سوم هستند و لوئیس همیلتون، فرناندو آلونسو و فیلیپه ماسا نیز به ترتیب با 97، 87 و 42 امتیاز در رده های چهارم تا ششم قرار دارند.در رده بندی تیمی نیز ردبول راسینگ با 295 امتیاز صدرنشین است و تیم های مک لارن مرسدس و فراری با 206 و 129 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند.