آرشیو سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰، شماره ۳۱۶۴
حوادث
۱۹

دستبرد دزدها به گاوصندوق 14 فرش فروشی

سارقان مرموز شبانه با ورود به بازار فرش مشهد در 2 پاساژ و تخریب 14 مغازه و برش گاوصندوق ها، پول و اموال قیمتی را سرقت کردند.

به گزارش «جام جم»، رسیدگی به این پرونده هنگامی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت که روز یکشنبه این هفته مردی مغازه دار با ارائه شکایتی از سرقت اموال مغازه اش خبر داد.شاکی به پلیس گفت: صبح وقتی در مغازه ام در پاساژ کوثری حضور پیدا کردم، معلوم شد قفل مغازه شکسته و شیشه ها تخریب شده اند و گاوصندوق درون مغازه نیز برش داده شده و پول، سکه و اوراق بهادار به سرقت رفته است، اما فرش های گرانبها سرقت نشده اند.

در پی این شکایت، ماموران با حضور در محل سرقت مشاهده کردند، سارقان مرموز با ورود به مغازه محتویات گاوصندوق را سرقت کرده اند.

سرقت از 13 مغازه دیگر

در حالی که ماموران صحنه سرقت را بررسی می کردند، مغازه داران دیگر در 2 پاساژ نیز به آنها مراجعه و عنوان کردند اموال آنها نیز سرقت شده است. ماموران با حضور در مغازه های 13 فرش فروش دیگر مشاهده کردند محتویات گاوصندوق های آنها نیز به یک شیوه سرقت شده است.

ماموران به تحقیق از مغازه دار پرداختند و مشخص شد، پاساژها بدون نگهبان بوده و سارقان با تخریب بخشی از شیروانی وارد محل شده اند و مالباختگان روز بعد با حضور در محل کارشان مشاهده کردند قفل در مغازه هایشان تخریب و شیشه ها شکسته و گاوصندوق ها نیز تخریب شده اند اما فرش های گرانبهایشان سرقت نشده است.

به این ترتیب روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه ای شد. ماموران که احتمال می دهند این سرقت های سریالی از سوی اعضای یک باند تبهکاری صورت گرفته است، در مرحله بعدی از تحقیقات بعد از ظهر دیروز 2 نفر مظنون را بازداشت کردند.

جستجوی ویژه ای در این زمینه آغاز شده است. هنوز از تحقیقات پلیس گزارشی منتشر نشده است.