آرشیو سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰، شماره ۷۳۰۵
اقتصادی
۴

سرپرست امورتولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی:امسال بیش از 13 میلیون تن گندم در کشور تولید می شود

سرپرست امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال 13 میلیون و 500 هزار تن گندم توسط کشاورزان در کشور تولید شود.به گزارش ایرنا، مجید خلیلی خشنود در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، سازمان بازرگانی دولتی ایران گندم مورد نیاز کشور را 5/9 میلیون تن پیش بینی کرد که با تامین این میزان گندم مشکلی در مصرف گندم خوراکی کشور نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در سنوات گذشته کشور با تولید 11 تا 5/11 میلیون تن گندم به خودکفایی می رسید.خلیلی با بیان اینکه با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تغییراتی در نیاز تولید گندم کشور ایجاد شده است، اظهارداشت: براین اساس سال گذشته مکاتبه ای با سازمان بازرگانی دولتی ایران انجام شده است که به دلیل شرایط اقلیمی و کمبود آب مورد نیاز، قرار است ترکیب زیر کشت گندم استان ها کاهش یافته و کشاورزان به سمت کشت علوفه و جو سوق داده شوند.

سرپرست امور تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی گفت: قبل از سال کشت زراعی سال90 - 89، کشت مورد نظر استان ها با مشارکت آنان تصویب شد و طبق این مصوبه برخی از اراضی کشت گندم کاهش یافت و تبدیل به کشت علوفه و جو شد.

خلیلی افزود: سازمان بازرگانی دولتی ایران در سه ماهه نخست سال، نیاز گندم برای مصرف نان کشور را 6/4 میلیون تن اعلام کرد ضمن اینکه به سایر مصارف اشاره ای نکرده است.