آرشیو سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰، شماره ۷۳۰۵
دیپلماتیک
۸

نقض آشتی ملی فلسطین توسط ابومازن

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین همچنان به تحرکات خود علیه مقاومت اسلامی فلسطین ادامه می دهد. جالب توجه اینکه ابومازن به صورت همزمان از آشتی ملی در فلسطین ومذاکره بین فتح و حماس سخن می گوید!

سخنگوی جنبش حماس پافشاری رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای نخست وزیری «سلام فیاض» را نقض توافق آشتی ملی خواند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری «فلسطین الیوم»، «سامی ابوزهری» در واکنش به اظهارات اخیر «محمود عباس» تاکید کرد که جنبش حماس هرگز اجازه تشکیل دولت با حضور شخصیت های مستقل را نخواهد داد مگر اینکه به موجب توافقنامه آشتی ملی به صورت توافقی صورت گیرد.وی با اشاره به اینکه پافشاری عباس برای نخست وزیری سلام فیاض در دولت آینده نقض توافق آشتی است، تاکید کرد که جنبش حماس هیچ نامزدی را برای نخست وزیری دولت آینده تحمیل نخواهد کرد و به هیچ طرفی هم اجازه نخواهد داد که نامزد خود را به این جنبش تحمیل کند.

عباس اخیرا در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین گفت که فیاض تنها نامزد وی برای نخست وزیری دولت آینده است و مدعی شد که حماس برای تشکیل دولت مانع تراشی می کند.

عباس تحت فشارهای آمریکا سعی دارد فیاض را به عنوان نخست وزیر دولت توافق ملی تحمیل کند و این در حالی است که فتح و حماس در توافقنامه آشتی ملی توافق کرده اند که انتخاب نخست وزیر دولت آینده به صورت توافقی صورت گیرد.