آرشیو سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰، شماره ۷۳۰۴
سیاسی
۳

الهیان در گفتگو با مهر: سهم خواهی در وحدت انتخاباتی اصولگرایان جایگاهی ندارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه محور اصلی برای وحدت انتخاباتی اصولگرایان شاخص های اصولگرایی از جمله التزام عملی به ولایت فقیه است، تاکید کرد: سهم خواهی در این میان معنایی ندارد.

زهره الهیان در گفتگو با مهر ضمن ضروری دانستن مهندسی جریان اصولگرا با محوریت ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب وحضرت امام (ره) خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت انتخابات مجلس نهم این ضرورت جدی احساس می شود که باز تعریفی از معیارهای اصولگرایی صورت گیرد تا این جریان با حرکتی که در چارچوب اصولگرایی شکل می گیرد همانند مجلس هفتم وهشتم اکثریت مجلس را به دست آورده و در جهت اهداف وآرمانهای انقلاب اسلامی وامام (ره) گام بردارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نخبگان سیاسی و اصولگرایان باید دقت کافی در تعریف دقیق از شاخص ها به عنوان محور وحدت داشته باشند، افزود: قطعا از محورهای اصلی وحدت، تبعیت ازجایگاه ولایت فقیه، تمکین از قانون اساسی و در نظر داشتن اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی است. الهیان در پاسخ به سئوالی در خصوص تشخیص پایبندی افراد به تبعیت عملی از ولی فقیه گفت: تشخیص تبعیت یک فرد از ولایت فقیه در عمل به سوابق شخص بستگی دارد نه به شعارهای وی و با بررسی عملکرد افراد میزان پایبندی آنها به ولایت فقیه مشخص می شود.

این نماینده مردم تهران در ادامه افزود: عملکرد افراد درجایگاهی مثل مجلس شورای اسلامی کاملامشخص است و درطول چهار سال گذشته کارنامه وعملکرد نمایندگان و چهره های اصولگرا برای مردم و نخبگان سیاسی کاملاروشن است.

الهیان در پاسخ به این سئوال که برای جلوگیری از سهم خواهی گروه ها در روند وحدت انتخاباتی چه باید کرد، گفت: این بستگی به جریانها و گروه هایی دارد که می خواهند در ائتلاف اصولگرایان حضور داشته باشند، اگر قرار باشد اصول مبنا باشد دیگر سهم خواهی معنایی ندارد و معیار و ملاک شایستگی افراد، نزدیکی به محوریت ولایت فقیه است واین نکته مهمی است که باید در وحدت اصولگرایان مورد توجه قرار بگیرد.