آرشیو چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۰، شماره ۱۹۹۶۷
شهرستان ها
۱۱

پدر کویر ایران: آب های زیرزمینی فلات کویر مرکزی ایران تا 50 سال دیگر به پایان می رسد

کاشان- خبرنگار کیهان:

بنیانگذار موسسه مطالعات کویر دانشگاه تهران گفت: تا کمتر از 50سال دیگر آب های زیرزمینی فلات کویر مرکزی ایران به پایان می رسد.

پروفسور پرویز کردوانی در کاشان گفت: با گذشت زمان آبها آلوده تر می شود و میزان آب های زیرزمینی با برداشت های بی رویه روز به روز کاهش می یابد.

به گفته وی با تمام شدن منابع آبهای زیرزمینی این آبها دیگر تجدید نخواهد شد و مجبور به استفاده از پس انداز خواهیم بود و امروز در حال استفاده از پس اندازها هستیم.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: امروز آب در بسیاری از مناطق تمام شده که وزارت نیرو برای تامین آب این مناطق مجبور به انتقال آب از دیگر مناطق است.

کردوانی گفت: در آینده نزدیک برای برون رفت از این وضعیت مجبور می شوند به سراغ آبهای غیرمتعارف، آب فاضلاب و آبهای شور بروند و فاضلاب را تصفیه و آن را بخورند.

وی اظهار داشت: در آینده نزدیک دستگاه هایی را طراحی خواهند کرد که هر فردی وارد توالت می شود بعد از استفاده از توالت، آب توالت را تصفیه و بخورد.

وی ادامه داد: در آینده شهرهای ساحلی برخلاف امروز که به دلیل شوری آب آشامیدنی دچار مشکل هستند، مشکلی نخواهند داشت و دستگاه های آب شیرین کن آب مصرفی آنها را تامین خواهد کرد.