آرشیو یکشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۰، شماره ۴۸۳۶
بین الملل
۶

خبر

قذافی: جزایر مدیترانه و اندلس جزو اراضی عربی است

معمر قذافی دیکتاتور لیبی در سخنانی جدید اعلام کرد جزایر مدیترانه و اندلس (اسپانیا) جزو اراضی عربی است و باید از اشغال اروپایی ها خارج شود.

وی در یک پیام صوتی که از تلویزیون لیبی پخش شد بار دیگر از ناتو خواست عملیات نظامی خود را در لیبی متوقف کند چرا که در غیر این صورت اروپا را آماج حمله قرار خواهد داد.

حمایت محاکم اروپا از ممنوعیت ساخت مناره مساجد در سوئیس

محکمه حقوق بشر اروپا در استراسبورگ دو شکایت علیه سوئیس در خصوص ممنوعیت ساخت مناره مسجد در قانون اساسی این کشور را رد کرد. با تلاش حزب افراطی راستگرای این کشور مردم سوئیس در سال2009 میلادی در انجام یک همه پرسی با 5/57 درصد موافقت خود را با ممنوعیت ساخت مناره مسجد در این کشور اعلام کردند. منتقدان این همه پرسی، از جمله شورای اروپا اعلام کردند که این ممنوعیت آزادی مذاهب را نقض می کند.

اعتصاب هزاران زندانی در امریکا

هزاران نفر از زندانیان 11 زندان در ایالت کالیفرنیا به خاطر شرایط بسیار بد زندان دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کردند تا زمانی که حداقل استانداردها و نیازهای آنان تامین نشود، دست از اعتصاب برنخواهند داشت.

دادگاه اروپا جنایت انگلیس در عراق را محکوم کرد

دادگاه حقوق بشر اروپا، انگلیس را در خصوص کشته شدن شش غیرنظامی عراقی در بصره محکوم کرد. این دادگاه که مقر آن در استراسبورگ فرانسه است اعلام کرد: دولت انگلیس معاهده اروپایی ویژه حقوق بشر را نقض کرده است و باید در خصوص کشته شدن این شش غیرنظامی در سال2003، زمانی که مسئولیت امنیتی جنوب شرقی عراق را به عهده داشت تحقیقات به عمل آورد.

تظاهرات ضدامریکایی دانشجویان در پاکستان

دانشجویان مسلمان پاکستانی در اسلام آباد به منظور اعتراض به گردهمایی همجنس بازان در سفارت امریکا و حمایت ایالات متحده از این افراد بر ضد امریکا تظاهرات کردند که پلیس پایتخت از حرکت آنها به سوی سفارت امریکا جلوگیری کرد و در نهایت دانشجویان با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شدند.