آرشیو چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۰، شماره ۲۲۱۵
حوادث
۱۱

عملیات چندساعته نیروی انتظامی برای نجات گروگان ها

گروگانگیری دزدان مسلح در یک مغازه طلافروشی

دزدان با بسته شدن در الکترونیکی مغازه، مرد طلافروش و 3 مشتری را به گروگان گرفتند

گروه حوادث| چند سارق که سلاح کمری در دست داشتند غافلگیرانه به یک طلافروشی در منطقه چهاردانگه تهران هجوم بردند و هنگامی که صاحب مغازه ضمن مقاومت، اقدام به بستن کرکره اتوماتیک مغازه کرد، دزدان با اسلحه وی را تهدید به مرگ کردند و او را گروگان گرفتند. عده یی از مردم که شاهد حادثه بودند، جریان را به پلیس 110 خبر دادند و ماموران پلیس به محل شتافتند و عملیات نجات گروگان ها را آغاز کردند.

دزدان مسلح که حاضر به تسلیم نبودند با حضور پلیس و محاصره مغازه طلافروشی هشدار دادند که در صورت ورود ماموران به مغازه، گروگان های خود را با شلیک گلوله خواهند کشت. هنگامی که ماموران سرگرم تلاش برای پایان دادن به این گروگانگیری بودند، شنیده شد که یک زن مشتری نیز در میان گروگان ها است. ساعتی بعد دومین گزارش رسیده از محل واقعه حاکی از این بود که دزدان مسلح یکی از سلاح های خود را تسلیم پلیس کرده اند.

این حادثه پیش از ظهر دیروز اتفاق افتاد و مقارن ساعت 2 بعدازظهر خبرنگاران از محل گروگانگیری خبر دادند که با اقدامات و عملیات پلیسی یکی از گروگانگیران دستگیر شده است. به گفته یکی از شاهدان واقعه، ماموران نیروی انتظامی که تمام خیابان های منتهی به مسیر را مسدود کرده بودند، موفق شدند با عملیات پلیسی یکی از دزدان را دستگیر کنند. این شاهد گفت: این سارق با شلیک گلوله به پای صاحب مغازه، وی را زخمی کرده است. براساس آخرین گزارش رسیده، ماموران پس از چند ساعت تلاش و محاصره محل حادثه سرانجام موقف به دستگیری سارقان مسلح و آزادی گروگان ها شدند. ضمنا مرد طلافروش که از ناحیه پا تیر خورده بود به بیمارستان انتقال یافت و برای معالجه بستری شد.