آرشیو چهارشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۲۲۱
سیاسی
۲
احزاب

تفاهم سخت عناصر اصولگرا

هرچند ولایتی بر این اعتقاد است که اصولگرایان بطور حتم به وحدت خواهند رسید اما بسیاری از فعالان این طیف چنین اعتقادی ندارند و روزهای اخیر همواره پیش بینی کرده اند که وحدت در بین گروه های متعدد و از هم گسیخته اصولگرا امری بعید و دور از ذهن است.

در همین خصوص سیدمحمود علوی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه «اصولگرایان امروز همگرایی روزهای اول را ندارند» به ایسنا گفت: اصولگرایان به دسته های مختلف تبدیل شده اند و در شرایط فعلی به سختی عناصر اصلی اصولگرا حاضر می شوند با هم روی تشکیل یک مجموعه و جبهه تفاهم کنند. در این شرایط امکان رقابت لیست های متعدد از مجموعه اصولگرایان وجود خواهد داشت و امکان موفقیت آنها را کاهش خواهد داد و از طرفی امکان موفق شدن لیست هایی که تمایلات اصولگرایی کمتری دارند ایجاد می شود.

وی گفت: باید عناصر اصلی اصولگرا حاضر شوند کنار هم بنشینند و همدیگر را قبول کنند، نه این طور که عده یی بگویند فقط ما باشیم و دیگران نباشند و عده یی دیگر حاضر به گفت وگو نباشند و در این صورت نخواهند توانست وحدت خود را حفظ کنند و در نتیجه بسیاری از توفیق ها را از دست خواهند داد، چون در مجموعه یی که عناصر اصلی آن جدای از یکدیگر هستند امید موفقیت کاهش خواهد یافت.

علوی با بیان اینکه «در مجموع، تلاش هایی در جهت وحدت و همگرایی اصولگرایان دیده می شود» گفت: این تلاش ها از سوی انسان های دلسوز جامعه شکل می گیرد، اما اینکه عناصر کلیدی که در عرصه عملیاتی اصولگرایان فعال هستند، چقدر حاضر خواهند شد یکدیگر را بپذیرند و یک مجموعه متحد شکل دهند، هنوز مشخص نیست.