آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۴۱۸
خودرو
۱۶

لیست رسمی واردات خودروهای تجاری نیز اعلام شد

گروه خودرو – همزمان با اعلام لیست رسمی خودروهای سواری جهت واردات، از سوی وزارت صنایع و معادن، لیست خودروهای تجاری نیز به سازمان توسعه و تجارت ارسال شده است.

یکی از کارشناسان وزارت صنایع و معادن ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: چهارشنبه گذشته همزمان با اعلام لیست 18 موردی ثبت سفارش خودروهای سواری برای چهار مدل خودرو تجاری نیز مجوز ثبت سفارش صادر شد.

باز شدن سایت ثبت سفارش برای خودروهای تجاری درحالی است که از سال گذشته ثبت سفارش خودروهای تجاری به دلیل حمایت از داخلی سازی، همانند سواری ها متوقف شده بود و طی مدت زمان مذکور تنها برخی خودروسازان داخلی موفق به ثبت خودروهای تجاری مورد نظر خود شده بودند.

بر اساس روش سال گذشته متقاضیان باید تیراژ تولید و درصد واردات در سال های گذشته را به وزارت صنایع و معادن ارائه کرده و پس از بررسی مدارک، مجوز واردات برای شرکت متقاضی صادر می شد، اما در سال جاری چهار مدل از خودروهای تجاری اسکانیا، بنز، مان و هیوندایی پس از اخذ مجوزهای چهار گانه از سازمان محیط زیست، شرکت بهینه سازی و مصرف سوخت، موسسه استاندارد توانستند در لیست وارداتی ها قرار گیرند.

این کارشناس وزارت صنایع و معادن در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تهیه لیست جدید برای واردات تجاری ها وجود دارد نیز اظهار داشت: لیست جدید به صورت متمم و در صورتی که شرکتی موفق به اخذ استانداردهای چهار گانه شود صادر و به لیست اولیه افزوده خواهد شد.