آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۴۱۸
بورس - شرکت ها
۱۰

خبر

ارائه 15 تقاضا برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری

مهر- مدیر نظارت بر نهادهای سازمان بورس و اوراق بهادار از وجود 15 تقاضا برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری به سازمان بورس خبر داد و گفت: ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در یک صندوق ارزی در بورس اعلام آمادگی کردند.

ایوب باقرتبار از وجود 15 تقاضا برای تشکیل صندوق های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: سازمان بورس موافقت اصولی خود را با تشکیل صندوق های سرمایه گذاری اعلام کرده است.

مدیر نظارت بر نهادهای سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه این صندوق های سرمایه گذاری درصدد پذیره نویسی هستند، افزود: همچنین 2 تقاضا برای تشکیل صندوق های ارزی به سازمان ارائه شده که موافقت اصولی برای یک مورد آن ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه دو صندوق ارزی دیگر نیز در حال تکمیل پرونده برای تشکیل در سازمان بورس است، گفت: صندوق ارزی که شرکت تامین سرمایه امین به دنبال راه اندازی آن است، سرمایه گذاران خارجی در آن سرمایه گذاری خواهند کرد.

باقرتبار از رایزنی های انجام شده برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در این صندوق خبر داد و تصریح کرد: ایرانیان خارج از کشور برای خرید یونیت های صندوق اعلام آمادگی کرده اند.

یک کارگزار:بازار در مسیر صعود است

سنا- مدیرعامل کارگزاری پارس نمودگر گفت: بازار سهام بار دیگر درحال صعود است و توصیه می شود سهامداران ضمن استفاده از ابزارهای مالی مناسب با دقت و آگاهی بیشتری به سرمایه گذاری بپردازند.

ابوالفضل داوودآبادی افزود: فصل مجامع شرکت های بورسی به پایان رسیده و هم اکنون بازار در مسیر صعود قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سرمایه نسبت به گذشته پیچیده تر شده است و سرمایه گذاران باید از اطلاعات و راهنمایی های مشاوران در این بازار کمک بگیرند.

وی گفت: سهامداران نباید دارایی خود را بر روی سهامی تمرکز دهند که دارای ریسک بالااست بلکه بهتر است آنان به داد و ستد بر روی سبدی از سهام یا سهامی با بنیاد محکم تر بپردازند.

این کارگزار ادامه داد: برای سهامدارانی که تجربه ای از خرید سهام ندارند، سرمایه گذاری روی پرتفوی سهام و استفاده از ابزارهای مالی مناسب تر است.

به گفته وی، بهتر است سرمایه گذاران غیرحرفه ای از ابزارهایی با نوسان و ریسک کمتر استفاده کنند تا به واسطه آن بخش، بازدهی قابل قبول را از بازار کسب کنند.