آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۲۲۲
حوادث
۱۱

نوبت اجرای طرح امنیت اجتماعی

به آرایشگاه ها و عکاسی ها رسید

60 آرایشگاه مردانه و 70 آتلیه عکاسی در تشدید طرح افزایش امنیت اجتماعی از پلیس تهران کارت قرمز دریافت کردند.

این خبر را سردار ساجدی نیا به ایسنا داد و گفت: پلیس اداره اماکن عمومی تهران با لباس شخصی به این دسته از اماکن، مراجعه می کند و پس از بازرسی و بررسی و مشاهده تخلفات اقدام لازم را به عمل آورده است.

وی در تشریح جزییات این عملیات گفت: در عملیاتی که در این راستا صورت گرفت کاتالوگ های غیرمجاز و عکس های مستهجن و همچنین تعدادی لوازم آرایش زنانه از این مراکز ضبط و ثبت شد.

ساجدی نیا با بیان این مطلب که بعضی از آتلیه ها با تشکیل باندهایی نسبت به گرفتن عکس های مستهجن و ارسال آن به خارج یا توزیع در داخل کشور مبادرت می کردند، خاطرنشان کرد: این باندها با معرفی دختران به خارج از کشور با عنوان دختر نمونه از این افراد سوءاستفاده های مختلف می کردند. وی ضمن هشدار به آرایشگاه های مردانه یی که نسبت به ترویج مدل های غربی مبتذل و زنانه و اجرای آن روی صورت و موی مردان اقدام می کنند، یادآور شد: همه آتلیه ها باید از اتحادیه مربوطه مجوز داشته باشند، ضمن اینکه صلاحیت فردی این افراد باید توسط پلیس اماکن بررسی شود. ساجدی نیا همچنین تاکید کرد: برخی از این آتلیه ها از عکس های خانوادگی و عکس هنرپیشه ها و افرادی که چهره و اندام مناسب دارند سوءاستفاده کرده و اقدام به انتشار آنها در سایت ها کرده اند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تشریح دیگر اقدامات خلاف این مراکز گفت: برخی از این آتلیه ها بانوان زیبا را استخدام و پس از عکسبرداری از چهره و اندام شان نسبت به انتشار آلبوم برای ارایه نمونه کار، مشتریان اقدام کرده بودند که البته طی عملیاتی آتلیه آنها پلمب شد. ساجدی نیا همچنین از ادامه اجرای این طرح در پایتخت خبر داد و تاکید کرد: ماموران پلیس در قالب لباس شخصی به این مراکز وارد شده و در صورت مشاهده تخلف با آنها برخورد می کنند. وی همچنین از عموم شهروندان خواست ضمن رویت مجوز آتلیه ها هنگام مراجعه به آنها با مشاهده هرگونه تخلف با پلیس 110 تماس بگیرند.