آرشیو پنجشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۲۲۲
اقتصادی
۴

توطئه برای حذف امنیت غذایی

مهر| رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه کشاورزی کشور در حال نابودی است و جریان انحرافی برای از بین بردن امنیت غذایی توطئه کرده است، از ارایه طرحی دو فوریتی برای اصلاح ساختار کشاورزی کشور در هفته آینده خبر داد. عباس رجایی، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه در بررسی موضوع وضع کشاورزی کشور اظهار داشت: یک جریان در کشور تحت عنوان جریان انحرافی توطئه یی را برای امنیت غذایی شروع کرده است.

وی گفت: در سند چشم انداز 20 ساله کشور بحث امنیت غذایی از محصولات جدی است و همه ملزم هستیم کشور را به امنیت غذایی برسانیم اما اگر روند حرکت کشور در این حوزه در روندی باشد که تا امروز حرکت کرده ایم، قطعا امنیت غذایی به چالش تبدیل خواهد شد که باید چاره یی اندیشیده شود. رجایی خاطرنشان کرد: نمونه اقدامات این جریان که امنیت غذایی را با خطر مواجه کرده اند تعرفه کالاهاست، تعرفه باید به گونه یی باشد که کالای تولید کننده داخلی ارجحیت داشته باشد اما این در حالی است که در روش تنظیم بازار تعرفه ها را در سال گذشته صفر کردند و تولید کننده داخلی با این روش نابود شده است.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نمونه دیگر مسائل مربوط به خشکسالی است خشکسالی امروز یکی از مسائلی است که به منزله یک زلزله خاموش هشت ریشتری کشور را در بر گرفته اما کسی روی آن فکر نمی کند. محصولات کشاورزی ما در اثر خشکسالی در حال نابود شدن است و فکری برای خشکسالی نمی شود و اگر به آن نپردازیم مسائل جدی برای کشور به وجود می آید.