آرشیو یکشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۲۲۴
علوم و فناوری
۸

هکرها اسکار می گیرند

منبع: security. cbronline

جامعه هکرهای کامپیوتری قصد دارد هر سال مراسم جایزه اسکار برگزار کند و امسال برای این جایزه دو گروه هکری هکتیویست یعنی Anonymous و LulzSec و همچنین سایت جنجالی ویکی لیکس را کاندیدا کرده است.

به گفته دینو دای زووی (Dino Dai Zovi)، یکی از سازمان دهندگان و داوران این مسابقه، هدف از برگزاری اسکار هکرها معرفی افراد و رویدادهایی است که طی سال گذشته بر جامعه هک تاثیر عظیمی داشته اند. پیروز این مسابقه از میان فهرست نامزدهایی انتخاب می شود که از طریق وب سایت سازمان برگزیده شده اند.

LulzSec و Anonymous که تحت تعقیب پلیس سایبرند، در زمره نامزدهای دریافت جایزه هستند. ویروس استاکس نت نیز رقیب این هکرهاست. یکی دیگر از نامزدها گروه ویکی لیکس است که اطلاعات محرمانه دولت ایالات متحده را منتشر کرد. اگر برنده جایزه گروهی ناشناس و مخفی باشد، سازمان دهندگان مذکور جایزه را به نماینده آن می دهند که البته در این صورت احتمالاشخص مذکور دستگیر می شود.

در بخش دیگری از این رقابت، به قربانیان فعالیت های هکری جایزه تعلق می گیرد. امسال در این بخش، سونی به دلیل مجموعه هک هایی که به افشای اطلاعات 100 میلیون کاربر منجر شد، تنها نامزد است. در بخشی دیگر، RSA Security، که اطلاعات مرتبط با فناوری سکیور آی دی آن به سرقت رفت، رده بالاترین نامزد دریافت جایزه شده است. هکرها از اطلاعات ربوده شده مذکور برای حمله به لاکهید مارتین بهره بردند.