آرشیو یکشنبه ۹ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۲۲۴
سیاست
۳
بیانیه

ابراهیم رها

دوغ

منبع: Ebrahime raha@gmail.com

من اخیرا به این نتیجه رسیده ام که انسان ها در جهان دو جور کار انجام می دهند: یا کتاب می نویسند یا همان کتاب می نویسند! دسته دیگری هم وجود ندارد. باشد هم محکوم می کنیم!

1- ما ضمن اعلام حمایت شدید از «الی» (الهام، غلامحسین الهام) که گفته شاق ترین کار دنیا سخنگویی است، چند مورد در راستای تنویر این سخن بیان می کنیم: الف) الهام که شاق ترین را چسبانده بود به شش تای دیگر (شغل را عرض می کنم) سوپرمن نبود، ترمیناتور شاید! ب) تا مرد سخن نگفته باشد... ممنون می شویم همان نگفته باشد. ج) انصافا معتقدیم کار در معدن از سخنگویی ساده تر است. برای آنکه الهام خسته نشود بهتر است از این به بعد کارهای ساده انجام دهد! د) کنتور که نداره... کلا!

2- ما تمام کسانی که با رییس دانشکده شدن خواهر...- چرا حذف می کنید می خواهم بنویسم خواهر وزیر بهداشت!- مخالف هستند را محکوم می کنیم. این اقدام بسیار میمون است. بهتر است از این به بعد اتفاقاتی از این دست زیاد شود، مثلاداداش معاون وزیر بشود مدیر کل. پسرخاله وزیر بشود استاندار سه تا استان با هم. عمه یک وزیر دیگر بشود نماینده مجلس. دایی یک وزیر بشود شوهرخاله یک وزیر دیگر! همسایه نازی اینا بشود...! و... عزل و نصب اصولی ات را...

3- ما اقدام وزیر امور خارجه را که پس از بدقولی هزارباره روس ها در راه اندازی نیروگاه بوشهر از آنها تشکر کرده، تحسین می کنیم و خودمان هم به وزیر تاسی کرده و وارد گود می شویم: ما از روس ها متشکریم. ما از خواهر مادر روس ها متشکریم. ما بابت جنگ چالدران از عمه روس ها تشکر می کنیم. ما به خاطر ترکمانچای از باقی فامیل نسوان روس ها تشکر می کنیم... تشکر می کنیم ها!

4- ما تایید می کنیم فرمایشات رییس پلیس را که گفته قتل داداشی بیانگر افزایش جرایم در جامعه نیست. بله، اساسا و اصولاقتل و تجاوز در جامعه شاخص مناسبی است برای ارزیابی توسعه فضای سبز. ایضا در سنجیدن میزان نیترات در آب معدنی هم کاربرد دارد. بعضی آگاهان معتقدند در اندازه گیری باد لاستیک ماشین هم موثر است. حالاهی من بگویم شرایط «داره گریه ام می گیره» است شما بگویید نه!