آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۲
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

معاون صدا و سیما: تمام شبکه های تلویزیونی و رادیویی کشور دیجیتالی می شوند

معاون توسعه و فناوری صدا و سیما گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان امسال همه مراکز استان های کشور به سامانه دیجیتال مجهز می شوند.

به گزارش فارس از تبریز، علی عسکری در مراسم افتتاح پخش دیجیتال شبکه های تلویزیونی آذربایجان شرقی بر توسعه پخش دیجیتال برنامه های صدا و سیما در سراسر کشور تاکید کرد.

معاون توسعه فناوری و رسانه صدا و سیما تاکید کرد: در پخش آنالوگ کمتر از هشت شبکه قابل دریافت بود و مشکلات متعددی وجود داشت و علاوه بر آن با مشکل کمبود پهنا مواجه بودیم.

عسکری شبکه های دیجیتال را موجب توسعه شبکه های پخش دانست و گفت: در حال حاضر 30 میلیون نفر از مردم کشورمان برنامه های صدا و سیما را به صورت دیجیتال دریافت می کنند.

وی گفت: در آینده نزدیک شبکه جدیدی به 15 شبکه موجود در استان اضافه خواهد شد و 16 شبکه در آذربایجان شرقی قابل دسترس خواهد بود.

معاون توسعه فناوری و رسانه صدا و سیما با بیان اینکه در حال حاضر هجمه گسترده رسانه ای وجود دارد، گفت: اکثر شبکه های ماهواره ای دارای نکات منحرف اخلاقی هستند که سلامت خانواده ها را تهدید می کند.

عسگری ادامه داد: با افتتاح پخش دیجیتال در استان کیفیت شبکه ها به صورت محسوسی ارتقا خواهد یافت و نیازی به گیرنده های ماهواره ای در منازل نیست.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده و با رویکرد جهاد اقتصادی تا پایان امسال همه مراکز استان های کشور به سامانه دیجیتالی شدن مجهز خواهند شد.

عسگری، توسعه سیگنال رسانی و فیبر نوری به ایستگاه ها و افزایش فرستنده های پرقدرت را از دیگر برنامه های آتی این معاونت در سال جهاد اقتصادی اعلام کرد.