آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۲
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

دست این سازمان به خون 180 هزار نفر آلوده است

مشکل سازمان مجاهدین (منافقین) فقط این نیست که آنها تروریست هستند بلکه آنها مرتکب جنایت علیه بشریت هم شده اند.

سایت بالاترین با انتشار تحلیل فوق نوشت: سازمان مجاهدین خلق [منافقین] با اکثر گروه هایی که در لیست «سازمان های تروریستی» وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند یک تفاوت عمده دارد که آن طور که باید و شاید به آن پرداخته نشده است. آن هم اینکه این سازمان در کنار مبادرت به اعمالی که منجر به قرار گرفتنش در این فهرست شده است، مظنون به ارتکاب جنایاتی نیز هست که در قوانین بین المللی بالاترین و جدی ترین جرائم محسوب می شوند. آن طور که شواهد و اسناد نشان می دهد، سازمان متهم است که در تعقیب و پیشبرد سیاست های دولت صدام در عراق، در سرکوب وسیع و سیستماتیک شیعیان و اقلیت کرد آن کشور- به ویژه در اوایل دهه 90 میلادی- نقش بسزایی داشته است. سرکوبی که مطابق منابع گوناگون بین 100هزار تا 180 هزار نفر تلفات و حدود دو میلیون آواره عراقی بر جای گذاشته است و پرونده های مرتبط با آن کماکان در دادگاه های عراق توسط بازماندگان قربانیان در حال پیگیری است.

بالاترین افزود: به عبارت دیگر، سازمان هم به دلیل اقدامات و خط مشی خشونت آمیزش یک سازمان تروریستی محسوب می شود و هم - علاوه بر آن- به دلیل جنایاتی که سرانش در کنار نیروهای دولت سابق عراق مرتکب شده اند، متهم به ارتکاب «جنایت علیه بشریت» است. سایر گروه هایی که در لیست وزارت امور خارجه آمریکا قرار دارند الزاما با چنین اتهامات سنگینی از منظر حقوق بین الملل مواجه نیستند و بسیاری از رهبران آنها حداکثر متهم به این هستند که در پیگیری اهداف سیاسی شان به روش ها و ابزار «تروریستی» متوسل شده اند. این ویژگی سازمان یک مسئله جزئی و قابل اغماض نیست. بلکه نکته بسیار مهمی است که باید بیش از این مورد توجه مقامات آمریکایی و رسانه های این کشور قرار بگیرد.

یادآور می شود هم اکنون تلاش هایی در جریان است تا سازمان منافقین را از فهرست گروه های تروریستی وزارت خارجه آمریکا خارج کند.