آرشیو چهارشنبه ۲۶ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۲
اخبار اقتصادی
۴

قاسمی خطاب به بورسی ها: نفت خام را ارزان نمی فروشیم

وزیر نفت در پاسخ به انتقاداتی که درباره گرانی بهای نفت خام در بورس کالاشده است تاکید کرد: نفت را ارزان نمی فروشیم.

رستم قاسمی در گفتگو با مهر درخصوص آخرین اقدامات انجام شده توسط وزارت نفت برای چهارمین عرضه نفت خام در بورس، گفت: این کار در روزهای آینده انجام خواهد شد.

وزیر نفت در این ارتباط که به نظر شما چرا در 3 عرضه گذشته، نفت خام در بورس معامله نشده است؟ اظهار داشت: ما در حال عرضه نفت خام در بورس هستیم، اما باید برای آن مشتری پیدا شود.

قاسمی در پاسخ به این پرسش که مسئولان بورس دلیل عدم موفقیت در عرضه نفت خام در 3 مرحله گذشته را متوجه وزارت نفت می دانند و معتقدند که وزارت نفت در این زمینه نتوانسته است یک قیمت منطقی برای عرضه اعلام کند، با رد این موضوعات تصریح کرد: قیمتهایی که ما در بازار ارائه می کنیم، طبق قیمتهای متعارف است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حا ضر ما با همین قیمتها (قیمتهایی که برای عرضه نفت خام در بورس مطرح شده است) نفت خام را به فروش می رسانیم. وزیر نفت تاکید کرد: در هر حال خود بورسی ها باید بتوانند کارهای مربوط به فروش نفت را در بورس انجام دهند.

پیش از این، محمدرضا پورابراهیم رئیس هیئت مدیره بورس کالای ایران گفته بود: بزرگترین مانعی که باعث شکست و عدم موفقیت در عرضه نفت در بورس می شود، نبود عزم و اراده جدی در بدنه کارشناسی وزارت نفت برای نهایی شدن این کار است که امید است با حضور وزیر جدید نفت فروش نفت با موفقیت به سرانجام برسد.

قرار است در روزهای آینده چهارمین عرضه نفت خام در تالار بین المللی بورس کیش با قیمت 105 دلار و 31 سنت انجام شود.