آرشیو یکشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۵
صفحه اول
۱

مبارزات ضد اسرائیلی در قاهره وارد مرحله تازه ای شد

فریاد یکپارچه مردم مصر پیمان کمپ دیوید را لغو کنید

سرویس خارجی-

مردم مصر در پی حمله هوایی نیروهای رژیم صهیونیستی به خاک کشورشان و به شهادت رسیدن پنج نظامی خواستار قطع روابط با این رژیم، اخراج سفیر اسرائیل، لغو معاهده کمپ دیوید و قطع صدور گاز به رژیم صهیونیستی شدند.

هزاران نفر از مردم قاهره با برگزاری تظاهرات در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره خواستار قطع روابط با رژیم صهیونیستی و اخراج سفیر از کشورشان شدند.

تظاهرکنندگان خشمگین با پرتاب بمب های دودزا و دستی و کفش و سنگ به سوی ساختمان سفارت قصد تصرف آن را داشتند که با مقاومت نیروهای امنیتی روبه رو شدند.

مردم مصر فریاد می زدند: «دولت اسرائیل اشغالگر است»، «ما این رژیم را به رسمیت نمی شناسیم»، چرا باید رژیم صهیونیستی در کشور ما سفارت داشته باشد؟»، «این سفارتخانه باید متعلق به فلسطین باشد»

تظاهرکنندگان همچنین خواستار لغو معاهده کمپ دیوید و لغو صدور گاز به این رژیم شدند.

آنان تاکید داشتند که این معاهده فقط برای ملت مصر ذلت و خواری به دنبال دارد و باید لغو شود.

تظاهرکنندگان از شورای عالی نظامی خواستند که انتقام خون شهدا را از صهیونیست ها بگیرند و به تجاوزات آنها پاسخ قاطعانه بدهند.

این در حالی است که در پی کشته شدن پنج نظامی مصر به دست نظامیان صهیونیست دولت مصر سفیر خود را از رژیم صهیونیستی فراخواند و خواستار عذرخواهی رسمی تل آویو شد.

دولت مصر همچنین سفیر اسرائیل را به نشانه اعتراض فراخواند و نسبت به تجاوزات جدید رژیم صهیونیستی اعتراض کرد.

از سوی دیگر، یک تحلیلگر آمریکایی تصریح کرد که اکثر مردم مصر مخالف پیمان صلح کشورشان با رژیم صهیونیستی هستند.

این تحلیلگر افزود، اسرائیل از همه جهات بازنده این بازی است و حمله به صحرای سینا باعث افزایش احساسات ضد اسرائیلی در مصر شده است.