آرشیو یکشنبه ۳۰ امرداد ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۰۵
اخبار کشور
۲

با گزارش سالیانه وزارت امور خارجه آمریکا ادعای پوچ خود علیه ایران را تکرار کرد

سرویس سیاسی-

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از وضعیت تروریسم در جهان بار دیگر با فرافکنی و طرح ادعاهای بی پایه و اساس، جمهوری اسلامی ایران را به فعالیت در حمایت از تروریسم متهم کرد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا در این گزارش که پنجشنبه گذشته منتشر شده است ادعا کرده که ایران در سال 2010 به واسطه حمایت های مالی و مادی از گروه های شبه نظامی در خاورمیانه و آسیای مرکزی، فعال ترین کشور حامی تروریسم است!

گفتنی است؛ در این گزارش وزارت خارجه آمریکا، نام سه کشور دیگر یعنی سوریه، سودان و کوبا نیز به عنوان کشورهای حامی تروریسم آمده است.

گزارش وزارت امور خارجه هرچند ادعایی تکراری است و در سالهای قبل نیز بطور خصمانه اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران را مطرح کرده بودند در حالی است که امسال نیز به مانند تمامی سالهای گذشته هیچ دلیل و مستندی برای این ادعاها مطرح نشده است.

خاطرنشان می شود وزارت امور خارجه آمریکا براساس قانون اساسی این کشور موظف است هر ساله گزارشی درباره وضعیت تروریسم منتشر کند و از همین روی، کارشناسان معتقدند ارزش این گزارش تنها منوط به رعایت اجباری است که وزارت امور خارجه آمریکا انجام می دهد.

از سوی دیگر؛ ادعای مبارزه با تروریسم آمریکا و انتشار گزارش هایی از این دست که تنها ادعاهایی پوچ را مطرح کرده در شرایطی است که اکنون ایالات متحده متهم اصلی اقدامات تروریستی است و ناگفته پیداست که نمی تواند مدعی مبارزه با تروریسم باشد.