آرشیو دوشنبه ۷‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۳۲۱۴
ورزشی
۱۸

سهمیه 800 متر المپیک به نام سجاد مرادی

سجاد مرادی، ملی پوش دوومیدانی ایران گرچه از راهیابی به مرحله فینال رقابت های جهانی کره جنوبی در ماده 800 متر بازماند، اما با کسب حد نصاب لازم سهمیه B ورود به المپیک لندن را کسب کرد.

مرحله نیمه نهایی رقابت های دوومیدانی قهرمانی جهان در ماده 800 متر برگزار شد و طی آن سجاد مرادی در بین 24 دونده حاضر در این مرحله در رده چهاردهم ایستاد و از راهیابی به فینال بازماند با این حال مرادی که رکورد یک دقیقه و 46 ثانیه و 17 صدم ثانیه را به ثبت رسانده بود موفق شد سهمیه B بازی های المپیک لندن را در ماده 800 متر به دست آورد.رکورد ورودی A بازی های المپیک لندن یک دقیقه و 45 ثانیه و60 صدم ثانیه است و با این حساب سجاد مرادی تنها یک ثانیه با کسب سهمیه A المپیک و رقابت در جمع برترین های دوومیدانی جهان در لندن فاصله دارد.در دومین روز این رقابت ها هادی سپهرزاد در هفتمین ماده از رشته 10 گانه در حالی در رقابت پرش با نیزه شرکت کرد که پیشتاز ورزشکاران آسیایی بود، اما نتوانست این ماده را با موفقیت به اتمام برساند و در نتیجه از دور رقابت ها حذف شد.

در ادامه این رقابت ها امروز پیکارهای پرتاب دیسک برگزار می شود و طی آن احسان حدادی در گروه اول دور مقدماتی پرتاب دیسک با 15 پرتابگر، رقابت می کند.دیروز درخشش اسکار پیستوریوس دونده قطع عضو(پا) آفریقای جنوبی بیش از همه جلب نظر کرد که به عنوان اولین ورزشکار معلول با ورزشکاران سالم رقابت کرد. او که در جهانی ایتالیا رکورد ورودی A بازی های المپیک را به دست آورده بود دیروز هم در ماده 400 متر جهانی کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. از حادثه دیگر این رقابت ها باید به حذف یوسین بولت قهرمان جهان و المپیک اشاره کرد که به علت خطا در فینال 100 متر، نتوانست به رقابت خود ادامه دهد.