آرشیو سه‌شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۲۴۹
سیاست
۲

اخبار کوتاه

مهمانپرست، رییس مرکز دیپلماسی عمومی شد

در جهت ایجاد تغییرات ساختاری منطبق با روند تحولات منطقه یی و بین المللی و نیز افزایش کارایی و چابک سازی در وزارت امور خارجه، تغییراتی در ساختار این وزارتخانه صورت گرفت که در این راستا رامین مهمانپرست به عنوان سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه یی وزارت خارجه منصوب شد. به گزارش مهر، در راستای تغییرات ساختاری وزارت امور خارجه هادی سلیمان پور نیز به عنوان رییس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی، عبدالرحیم ساداتی فر مدیرکل وزارتی، محمد طاهر ربانی مدیرکل دیپلماسی عمومی، کامبیز جلالی مدیرکل امریکای لاتین، حمید بیات مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، ولی الله محمدی نصرآبادی مدیرکل آفریقا، عباس واعظی دهنوی مدیرکل ارزیابی و نظارت، فتاح احمدی مشاور وزیر، غلامرضا انصاری دستیار وزیر در امور اقتصادی و رضا زبیب دستیار معاون اروپا و امریکا منصوب شدند.

تولید راکت ضدزره ایرانی

خط تولید انبوه راکت ضدزره با حضور سردار احمد وحیدی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع مورد بهره برداری قرار گرفت. به گزارش مهر، سردار وحیدی در تشریح ویژگی های راکت ضدزره در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار کرد: این راکت 73 میلیمتری یکی از انواع راکت های ضدزره است که برای انهدام تانک ها، نفربرها، خودروهای سبک زرهی، محل تجمع نفرات، انبارهای مهمات و استحکامات دشمن طراحی شده است و تا فاصله 1300 متری با نفوذ 300 میلیمتر در زره اهداف را منهدم می کند.

لایحه پیشگیری از وقوع جرم به مجمع رفت

نمایندگان مجلس با اصرار بر نظر خود در لایحه پیشگیری از وقوع جرم در مغایرت با نظر شورای نگهبان، این لایحه را برای تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کردند. به گزارش مهر، این ارجاع درپی اصرار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بود.

دیدار نمایندگان با شورای ملی انتقالی لیبی

پرویز سروری با اشاره به تحولات اخیر در کشور لیبی، به ایلنا گفت: در چند روز اخیر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جلسات مشترکی با مسوولان وزارت امور خارجه داشتند و تصمیم بر این شده که در آینده یی نزدیک هیاتی از طرف کمیسیون برای رایزنی با شورای ملی انتقالی لیبی سفری به این کشور داشته باشند.