آرشیو سه‌شنبه ۸‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۲۴۹
حوادث
۱۱

مطالبه مهریه 200 سکه یی برای خرید خانه مجردی و میهمانی های دوره یی

طلاقی که به صلح منجر شد

بعد از صحبت های قاضی عموزادی، رییس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده، حکم طلاق به صورت توافقی صادر شد.

زنی در دادگاه خانواده گفت: می خواهم با دریافت مهریه ام، خانه یی برای خود خریده تا با دوستانم میهمانی های دوره یی برگزار کنم و مزاحم شوهرم و کار او نشوم.

به گزارش فارس، زنی با مراجعه به دادگاه خانواده شهید محلاتی دادخواست مطالبه مهریه خود را به قاضی شعبه 240 این مجتمع ارایه کرد.

این زن در مقابل قاضی پرونده با بیان اینکه مهریه ام را می خواهم تا یک خانه برای خود بخرم، گفت: از شوهرم طلاق نمی خواهم بلکه تنها مهریه که حقم است را می خواهم بگیرم.

وی ادامه داد: چرا باید به خاطر مهریه کارمان به اینجا کشیده شود در واقع شوهرم باید در همان ابتدا و قبل از اینکه کار به دادگاه می رسید، خود مهریه ام را می پرداخت. مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه مهریه همسرم 200 سکه بهار آزادی است که من نمی توانم این میزان مهریه را بپردازم، گفت: همسرم بسیار خودخواه است و من اصلادوست ندارم که خانه یی جدا از من داشته باشد بنابراین مهریه اش را نمی پردازم.

وی ادامه داد: همسرم تنها به فکر خودش است و باید از این درخواستش منصرف شود و نه تنها مهریه اش را نگیرد بلکه آن را به من ببخشد تا خیالم آسوده شود که دیگر خانه جدایی برای خود خریداری نمی کند.

زن بار دیگر در برابر قاضی این شعبه گفت: اگر مهریه ام را نگیرم دیگر نمی توانم به خواسته ام که خرید خانه است، برسم بنابراین از درخواستم منصرف نشده و مهریه ام را می خواهم.

قاضی این شعبه بعد از اظهارات طرفین، زن و مرد را به مصالحه دعوت کرده و مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن کرد.