آرشیو دوشنبه ۲۱‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۲۵۸
ورزش
۱۵
خائنین فوتبال

فوتبالیست هایی که تیم ملی خارجی را به وطن خود ترجیح دادند؟!

آلفردو دی استفانو| او متولد آرژانتین است و حتی 6 گل در 6 بازی ملی برای آلبی سلسته به ثمر رساند، در سال 1949، 4 بار برای تیم ملی کلمبیا به میدان رفت. این اسطوره متولد بوئنوس آیرس که سابقه بازی در رئال مادرید را هم دارد، در هر لیگی مانند کلمبیا بازی می کرد تبعه آن کشور می شد. او پس از 8 سال حضور در رئال مادرید تبعه اسپانیا شد و در 31 بازی برای ماتادورها در تاریخ 1957 تا 1961، 23 گل نیز به ثمر رساند.

فرانس پوشکاش| یکی از گلزنان برتر تاریخ بازی های ملی جهان که متولد اول آوریل 1927 است. او با وجود به ثمر رساندن 84 گل در 85 بازی ملی برای مجارستان به دلیل حضور در رئال مادرید طاقت نیاورد و تبعه اسپانیا شد تا تنها در 4 بازی ملی هیچ گلی را هم به ثمر نرساند.

جوزپه روسی| مهاجم ملی پوش ایتالیایی، متولد امریکا بوده و تیم ملی ایتالیا را برگزید و در 12 بازی با پیراهن لاجوردی ها 3 گل به ثمر رساند.

میروسلاو کلوزه| مهاجم لهستانی الاصل و دارنده انواع رکوردهای گلزنی در جام جهانی و تیم ملی آلمان که اکنون در باشگاه لاتزیو توپ می زند، در تاریخ 9 ژوئن 1978 در شهر اوپل لهستان به دنیا آمد و در سال 2001 تیم ملی آلمان را بر کشورش ترجیح داد تا در 112 بازی ملی 62 گل نیز به ثمر رسانده و نزدیک به رکورد گردمولر، برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال آلمان نیز باشد، کلوزه تنها یک گل با رونالدو، برترین گلزن تاریخ جام های جهانی با 15 گل، فاصله دارد.

لوکاس پودولسکی| او نیز در تاریخ 4 ژوئن 1985 در شهر گلویک لهستان به دنیا آمده و با وجود بازی در تیم ملی هندبال لهستان، آلمان را برای بازی های ملی انتخاب کرد و در 92 بازی ملی 43 گل به ثمر رسانده است.

ادواردو داسیلوا| مهاجم برزیلی الاصل شاختار دونتسک اوکراین که سابقه بازی در آرسنال را داشته است. او با وجود اینکه در ریودو ژانیرو به دنیا آمده، بارها مورد توجه مربیان برزیلی بود اما تیم ملی کرواسی را برای بازی های ملی برگزیده است.

اوون هارگریوز| هافبک کنونی منچستر سیتی که در کانادا از مادر ولزی و پدر انگلیسی به دنیا آمده، از سال 2001 تا 2008 چندین بار برای تیم ملی انگلیس به میدان رفته است.