آرشیو دوشنبه ۲۸‌شهریور ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۲۷
اخبار خارجی
۱۶

اعتراف صریح یک مامور موساد به دست داشتن در ترور عماد مغنیه

یک جاسوس اردنی الاصل موساد که مامور جمع آوری اطلاعات از سوریه و حزب الله بود پس از دستگیری در سوریه به دست داشتن در ترور عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، تلویزیون سوریه اعترافات «ایاد یوسف انعیم» جاسوس اردنی الاصل رژیم صهیونیستی که از سال 2006 با موساد همکاری می کرد را پخش کرد.

یوسف انعیم اعتراف کرد که از اواسط سال 2006 در خدمت موساد بوده است و پس از آموزش زیر نظر یک افسر اسرائیلی در قدس اشغالی از اوایل سال 2007 مامور می شود تا به سوریه برود. وی در ترور مغنیه دخیل بود و در سال 2008 با استفاده از تجهیزات ساخت بلژیک که در اختیار او قرار می گیرد، شماره خودرو عماد مغنیه را در اختیار عوامل موساد قرار می دهد.

وی گفت: «پس از اینکه اطلاعات مربوط به پلاک خودروی حامل عماد مغنیه را به موساد دادم به لاذقیه (بندر سوریه) برگشتم و از اخبار تلویزیون متوجه شدم که خودروی وی منفجر شده است.»

ایادیوسف انعیم همچنین گفت، پس از این حادثه خودم را از اردن به تل آویو رساندم و در شهر قدس با رابط خود در موساد به نام داود دیدار کردم و وی به من گفت که موساد دیگر به تو احتیاجی ندارد و تو ماموریت خود را انجام دادی و می توانی از این به بعد همکاری نکنی.

این جاسوس موساد همچنین اعتراف کرد که موساد از وی می خواست مراکز متعلق به حزب الله، حزب امل، حماس و دیگر مراکز مربوط به مقاومت را شناسایی کند.

عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله در بهمن 1386 (فوریه 2008) در سوریه به دست عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

این جاسوس رژیم صهیونیستی فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه لاذقیه سوریه است و به عنوان مهماندار هواپیما مشغول به کار بوده است.

وی در مورد علت همکاری با موساد اظهار داشت که به دلیل دوستی با چند تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی دستگیر و به زندان افتاد و در زندان به وی پیشنهاد همکاری با موساد داده شد که وی این پیشنهاد را پذیرفت.