آرشیو یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۴
استان ها
۲۳

از گوشه و کنار

تفاهمنامه شهرداری های لیون و اصفهان

دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه شهرداری لیون فرانسه و شهرداری اصفهان برای نورپردازی این شهر خبرداد. ابراهیم معتمدی هدف از این تفاهمنامه را ارتقای نورپردازی شهر و علمی شدن آن ذکر کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا استاد بین المللی نورپردازی فرانسوی، آلن گویی یو، به دعوت سازمان زیباسازی شهرداری برای بهبود نورپردازی اصفهان از این شهر بازدید کرد تا ابعاد پنهان شهر با استفاده از نور به نمایش گذاشته شود.

وی با اشاره به ضعف موجود در طراحی و تکنولوژی نورپردازی در کشور گفت: امیدواریم با این اقدام که برای اولین بار در کشور صورت می گیرد، هویت ملی، تاریخی و مذهبی مان به شهروندان و گردشگران نشان داده شود.

معتمدی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح امکان نورپردازی ویژه نقاط شاخص شهر از جمله میدان نقش جهان، چهارباغ و پل ها فراهم می شود.

رتبه دوم هرمزگان در اجرای مسکن مهر کشور

دنیای اقتصاد- هرمزگان- نظری: مدیرکل بنیاد مسکن استان هرمزگان گفت: در ارزیابی هفتگی بنیادهای مسکن کشور، استان هرمزگان موفق به کسب رتبه دوم اجرای طرح مسکن مهر شد. «سیدعلی نقی لقمانی» در حاشیه نشست کارگروه مسکن استان هرمزگان افزود: این رتبه در حالی به دست آمده که 30درصد واحدهای مسکونی این طرح در شهرهای زیر 25هزارنفر این استان در جزایر خلیج همیشه فارس واقع شده است.

به گفته وی به رغم فقدان مصالح ساختمانی مرغوب، نبود امکان دسترسی مناسب و حمل دریایی، کار ساخت وساز در جزایر هرمزگان در قالب پروژه مهر با تلاش شبانه روزی دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی این طرح ملی با موفقیت پیش می رود.

وی، سهمیه بنیادمسکن هرمزگان را در طرح ملی مسکن مهر 10هزار و 400واحد مسکونی اعلام کرد و گفت: این بنیاد با 70واحد افزون بر این سهمیه، ساخت 10هزار و 470واحد مسکونی را شروع و در گام اول فونداسیون ساختمان همه این واحدها را به مرحله اجرا درآورده است.