آرشیو یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۴
خبر
۸

رویداد

انتقاد آیت الله موسوی اردبیلی از پرداخت وام برای ثبت نام حج

آیت الله موسوی اردبیلی، از پرداخت تسهیلات و وام به متقاضیان ثبت نام عمره از سوی برخی از بانک ها انتقاد کرد و با بیان اینکه این مساله مخالف احکام شرعی است، گفت: دریافت پول از سوی بانک ها و سود گرفتن، شرعا درست نیست. به گزارش رسا، آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید در دیدار رییس سازمان حج و زیارت کشورمان از پرداخت تسهیلات و وام به متقاضیان ثبت نام عمره از سوی برخی از بانک ها انتقاد کرد و با بیان اینکه این مساله مخالف احکام شرعی است، گفت: دریافت پول از سوی بانک ها و سود گرفتن، شرعا درست نیست.

آیت الله صافی: تعطیلی حج به نفع شیعه و اسلام نخواهد بود

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت، وجود اماکن مقدس را سبب اثبات تاریخ هزار ساله اسلام دانست و اظهار کرد: باید آثار تاریخی ما برای همیشه حفظ شود و این آثار بازسازی شوند و بمانند و الادشمنان به تاریخ مکتوب اهمیتی نداده و آن را منکر می شوند. به گزارش رسا، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی، در دیدار علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت کشور با اشاره به تخریب قبور ائمه اطهار علیهم السلام در بقیع توسط فرقه ضاله تصریح کرد: اگر شیعیان در حج حضور نداشته باشند، هیچ معلوم نیست که دیگر آثاری از بقیع باقی بماند. از این رو تعطیلی حج هرگز به نفع شیعه و اسلام نخواهد بود.

استعفای شجونی از دبیرکلی جامعه وعاظ

حجت الاسلام و المسلمین شجونی، عضو شورای مرکزی جامعه وعاظ تهران از سمت دبیرکلی این تشکل روحانی استعفا کرد. جعفر شجونی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه دلیل این استعفا عدم توان مالی این تشکل است، گفت: جامعه وعاظ مورد حمایت مالی هیچ ارگانی نیست و اداره جامعه وعاظ تهران نیاز به منابع مالی دارد و بنده توانایی تامین این نیاز مالی را ندارم.