آرشیو یکشنبه ۳ مهر ۱۳۹۰، شماره ۲۴۶۴
خودرو
۱۶

مهلتی دوباره به قطعه سازان گرید C

گروه خودرو – اگر چه براساس آیین نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک، قطعات و مجموعه های مرتبط، حذف قطعه سازان دارای گرید C از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفته بود، اما بالابودن تعداد قطعه سازانی که در این رتبه قرار می گیرند موجب شد تا حذف قطعه سازان به نیمه دوم سال جاری موکول شود و حال با رسیدن به نیمه دوم سال فرصتی دوباره به این قطعه سازان داده شده است.

ساسان قربانی دبیر انجمن قطعه سازان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به شرکت های قطعه سازی که به منظور ارتقای رتبه، برنامه ریزی کرده باشند فرصت داده خواهد شد تا بتوانند سطح گرید خود را افزایش دهند، اما قطعه سازانی که برنامه ای برای ارتقای سطح کیفی صورت نداده باشند به مرور از چرخه تامین خودروسازان حذف خواهند شد.

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان، قطعه سازان دارای گرید C براساس عملکردشان و چگونگی ارتقای سطح کیفی به سه گروه دارای امتیاز پایین، متوسط و بالاتقسیم بندی می شوند.

قربانی در خصوص چگونگی دسته بندی شرکت های قطعه ساز نیز اظهار داشت: قطعه سازان از طریق سنجش شاخص های کیفی PPM (قطعات برگشتی) از سوی خودروساز مورد ارزیابی قرار می گیرند. از سوی دیگر هرچند قطعه سازان دارای گرید C تا کنون دوبار موفق به اخذ مهلت از سوی خودروسازان شدند، اما قطعه سازان دارای گرید D موفق به اخذ مهلت نشدند و از ابتدای سال جاری از چرخه تامین خودروسازان حذف شدند.