آرشیو دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۵
ورزشی
۱۸

چهارمین پیروزی تیم ملی والیبال

چهارمین پیروزی تیم ملی والیبال کشورمان باعث شد شانس سرگروهی شاگردان ولاسکو در پایان مرحله دوم رقابت های جام ملت های آسیا تا حد زیادی افزایش یابد.

تیم ملی والیبال دیروز در سالن 12 هزار نفری آزادی که مملو از تماشاگر بود، تیم پاکستان را در 3 ست متوالی از پیش رو برداشت تا با خیالی تقریبا آسوده خود را برای بازی امروز با ژاپن آماده کند. با 3 امتیازی که تیم ولاسکو از دیدار با پاکستان به دست آورد، جمع امتیازات این تیم در مرحله دوم گروهی به 6 رسید و این در حالی است که تیم های هند، ژاپن و پاکستان به ترتیب با 3، 2 و یک امتیاز پایین تر از ایران در رده های دوم تا چهارم گروه قرار دارند.

با این حساب تیم ملی والیبال کشورمان در مصاف با ژاپن فقط به 2 گیم نیاز دارد تا به عنوان صدرنشین، راهی مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی جام ملت های آسیا شود.اتفاق مهم بازی های دیروز شکست ژاپن مقابل هند بود. ژاپنی ها که عنوان پرافتخارترین تیم آسیا را یدک می کشند، دیروز در حالی که ست اول را از هند برده بودند، در ست های دوم، سوم و چهارم مغلوب این تیم شدند تا امتیازات حساس این بازی را از دست بدهند.

همین نتیجه شانس سرگروهی تیم ملی کشورمان را افزایش داد. اگر شاگردان ولاسکو به عنوان سرگروه قدم به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا بگذارند به احتمال فراوان دیداری آسان و کم دردسر مقابل سریلانکا، تیم چهارم گروه دیگر خواهند داشت. تیم ملی والیبال ایران ساعت 30 / 18 امروز در پنجمین بازی خود به مصاف ژاپن می رود.