آرشیو دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰، شماره ۳۲۳۵
ایران
۱۵

آتش سوزی در منطقه سفید کوه لرستان به 41 هکتار از مساحت این منطقه خسارت وارد کرد

آتش، سفید کوه را سیاه کرد

آتش سوزی منطقه حفاظت شده سفیدکوه در محدوده شهرستان چگنی لرستان که روز شنبه به طور کامل مهار شد، به 41 هکتار از مساحت این منطقه خسارت وارد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با تاکید بر این که خسارت آتش سوزی در این منطقه به صورت پراکنده است، گفت: حدود 90 درصد مراتع موجود در این عرصه 41هکتاری بر اثر آتش سوزی خسارت دیده است.

محمدحسین بازگیر با اشاره به خسارت 30 درصدی به درختان موجود در این عرصه، افزود: بیشترین خسارت آتش سوزی در عرصه جنگلی مربوط به درختان بنه و ارژن بوده و خسارت کمتری متوجه درختان بلوط شده است. وی با تاکید بر این که، این منطقه یکی از زیستگاه های مهم سنجاب ایرانی محسوب می شود، تصریح کرد: همچنین در این منطقه گونه های دیگری چون خرس قهوه ای، کل و بز، خرگوش و روباه نیز زندگی می کنند. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان با تشریح تبعات این آتش سوزی در منطقه حفاظت شده سفیدکوه، گفت: در صورت تخریب زیستگاه ها نمی توانیم امیدی به حیات گونه های حیات وحش در این منطقه داشته باشیم.

بازیگر با تاکید بر اهمیت مراتع و جنگل های زاگرس در محدوده استان لرستان، از مردم، روستاییان و گردشگران خواست هنگام حضور در سطح مراتع و جنگل ها نکات ایمنی را رعایت کنند؛ چرا که کوچک ترین سهل انگاری موجب از دست رفتن بخشی از ذخیر گاه ارزشمند زاگرس به عنوان میراث طبیعی لرستان خواهد شد.